Prawo i Sprawiedliwość zgarnia wszystko

STRONA GŁÓWNA >> >>

Prawo i Sprawiedliwość zgarnia wszystko

Partia Jarosława Kaczyńskiego nie schodzi z pierwszych stron gazet. To o Prawie i Sprawiedliwości najchętniej rozpisują się media tradycyjne. O obozie rządzącym huczą też social media. Opozycyjni liderzy nie mają szans w starciu z Jarosławem Kaczyńskim, który wciąż króluje w rankingach i wcale nie zamierza odpuścić – wynika z listopadowego raportu „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Pod koniec roku spadła liczba przekazów medialnych dotyczących partii politycznych. Dotknęło to wszystkich ugrupowań. W dół poszybowało również Prawo i Sprawiedliwość (44,3 tys.) – w porównaniu do października partia odnotowała spadek o 7,4 tys. informacji. Mimo to skład na podium jest prawie bez zmian. Daleko za partią rządzącą, ale wciąż na drugim miejscu jest Platforma Obywatelska (13,5 tys.). Z kolei trzecia lokata tym razem należy do Polskiego Stronnictwa Ludowego (9,5 tys.). Oczko niżej wylądowała Nowoczesna (7,9 tys.). Podobnie jak w poprzednich miesiącach najmniejszym zainteresowaniem mediów cieszyły się Kukiz’15 (5,5 tys.) oraz Mniejszość Niemiecka (254). Najwięcej materiałów o ugrupowaniach pojawiło się w internecie i telewizji.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat analizowanych partii politycznych i stowarzyszeń w listopadzie 2016

Bez trzęsienia ziemi obyło się również w rankingu liderów partii. Niekwestionowanym numerem jeden pozostaje Jarosław Kaczyński (8,5 tys.), a za nim trzy razy słabszy Grzegorz Schetyna (2,5 tys.). Na podium załapał się też Ryszard Petru, o którym media wspomniały prawie dwa tysiące razy. To znacznie lepszy wynik niż w październiku. Na czwartym miejscu znalazł się Władysław Kosiniak-Kamysz (1,3 tys.), a dalej Paweł Kukiz (828) i Ryszard Galla (20). Petru jest jedynym politykiem, o którym liczba publikacji wzrosła w listopadzie. Największy spadek zanotował Kaczyński – ponad 5 tys. materiałów mniej. O prezesie PIS najczęściej wspominano na portalach internetowych oraz w telewizji.


Wykres 2. Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w listopadzie 2016

 

Ciekawie jest za to w rankingu social media. O pierwsze miejsce znów starli się Jarosław Kaczyński i Paweł Kukiz. Z tej walki zwycięsko wyszedł polityk ekipy rządzącej, który nie tylko zdeklasował muzyka, ale i zyskał o 100 tys. lepszy wynik niż rywal. W social media o Kaczyńskim wspomniano aż w 250 tys. wpisów, z kolei o liderze Kukiz’15 w 121,3 tys. Potem słupki wykresu znacznie nurkują: Ryszard Petru (44 tys.), Grzegorz Schetyna (20,4 tys.). Ostatnie dwie lokaty ponownie należą do Kosiniaka-Kamysza (6,3 tys.) i Ryszarda Galli (77).

Przekaz determinowały: TVN24, Polsat News i TVP Info.


Wykres 3. Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w social media w listopadzie 2016

 

W rankingach „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” PiS wciąż pozostaje niezwyciężone. Nic, więc w tym dziwnego, że to właśnie ekwiwalent tej partii analitycy oceniają najwyżej. W listopadzie wyniósł prawie 539 mln zł. Jest on 3,5 razy wyższy niż dla lidera obozu rządzącego (152,6 mln zł). Nie zmienia to faktu, że Jarosław Kaczyński wciąż najczęściej pojawia się na pierwszych stronach gazet.

 

Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ