Powyborcze roszady

STRONA GŁÓWNA >> >>

Powyborcze roszady

Polskie Stronnictwo Ludowe zaskoczyło i pokonało Platformę Obywatelską. W październiku dziennikarze częściej informowali o poczynaniach ludowców niż poprzedniej partii rządzącej. Skąd to zainteresowanie? Odpowiedź w raporcie „Co tam panie w polityce” przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

 

Wybory samorządowe prawie jak parlamentarne. Politycy zadali sobie dużo trudu, by wesprzeć swoich kandydatów w terenie. Skąd to zainteresowanie? Każda z partii potrzebowała sukcesu. Prawo i Sprawiedliwość chciało dodatkowej legitymizacji „dobrej zmiany”, żeby zamknąć usta krytykom. Z kolei Platforma Obywatelska oraz firmowana przez nią Koalicja Obywatelska chciała poparcia i jasnego sygnału od Polaków: mamy dość rządów PiS.

W miastach wielki sukces KO, a na wsi, zwłaszcza we wschodniej Polsce wygrało PiS. Kampania wyborcza oraz jej echa znalazły odzwierciedlenie w raporcie przygotowanym przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

PSL wystrzelił

Tradycyjnie już najwięcej przekazów medialnych dotyczyło obozu rządzącego (95,1 tys.). Dalej wielka niespodzianka, bo na drugim miejscu wylądowało Polskie Stronnictwo Ludowe (29,4 tys.). Dopiero potem PO (24,5 tys.), Nowoczesna (17,1 tys.) i Ruch Kukiza (14,3 tys.).

Skąd takie zainteresowanie ludowcami? W trakcie kampanii PiS chętnie atakował PSL. A tuż po wyborach okazało się, że PiS nie da rady samodzielnie rządzić w sejmikach. Potrzebne były koalicje. Wielu dziennikarzy zastanawiało się, czy PSL skusi się na taki kąsek.

Lubnauer daleko w tyle

W rankingu liczby publikacji dotyczących partyjnych liderów też trochę się pozmieniało, mimo że numerem jeden znów był Jarosław Kaczyński (14,8 tys.). Tuż za nim z dwa razy słabszym wynikiem Grzegorz Schetyna (7,5 tys.). Na podium załapał się też Władysław Kosiniak-Kamysz (3,6 tys.). Ostatnio to miejsce zajmowała Katarzyna Lubnauer. Tym razem szefowa Nowoczesnej znalazła się daleko w tyle (2,6 tys.). Większym zainteresowaniem mediów cieszył się nawet Paweł Kukiz (2,6 tys.).

Bardzo podobnie wygląda zestawienie social media. Zaczyna je prezes Kaczyński (61,9 tys.), a kończy znów Lubnauer (4,1 tys.) Pomiędzy nimi znaleźli się: Schetyna (16,2 tys.), Kukiz (14 tys.) i Kosiniak-Kamysz (5,9 tys.).

Ekwiwalent reklamowy dla Jarosława Kaczyńskiego wyniósł w październiku ponad 238 mln zł.

 

Pełna wersja raportu „Co tam panie w polityce”, dawniej „Scena Polityczna”

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
Infografika
jpg
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ