Powrót wielkiej polityki

STRONA GŁÓWNA >> >>

Powrót wielkiej polityki

Nawałnice ustąpiły miejsca sądom. We wrześniu opinię publiczną elektryzowało oczekiwanie, a wreszcie i przedstawienie prezydenckich projektów ustaw o Krajowej Radzie Sądownictwa i Sądzie Najwyższym. Dziennikarze chętnie rozpisywali się o partiach i ich liderach, ale tematem numer jeden wciąż jest Jarosław Kaczyński – twierdzą analitycy na podstawie raportu „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Na polskiej scenie politycznej wciąż gorąco i to znów za sprawą zmian w sądownictwie. Po miesiącu pod hasłem nawałnicy, znów wróciła wielka polityka. Największe emocje budziły prezydenckie projekty ustaw o KRS oraz o SN.

Wzrosła liczba publikacji dotyczących partii i stowarzyszeń. W czołówce bez większych zmian. Na pierwszym miejscu Prawo i Sprawiedliwość (52,4 tys.). Daleko za obozem rządzącym uplasowała się Platforma Obywatelska (14,1 tys.). Lepszy niż w sierpniu wynik uzyskało Polskie Stronnictwo Ludowe (10,1 tys.), które delikatnie powędrowało w górę. Jednak nie na tyle, by wyprzedzić PO. Tuż za podium znalazła się Nowoczesna (8,9 tys.) i Kukiz’15 (7,7 tys.).


Wykres 1. Liczba przekazów medialnych, w których wystąpiły partie polityczne, stowarzyszenia – wrzesień 2017 r.

 

Po raz kolejny żadnemu z liderów nie udało się wyprzedzić Jarosława Kaczyńskiego (13,5 tys.). Nawet lider największej opozycyjnej partii nie jest w stanie mu dorównać. Dziennikarze wspominają o Grzegorzu Schetynie (3,3 tys.) cztery razy rzadziej niż o prezesie PiS, ale to nie jedyne zmartwienie lidera PO. Do łask mediów powoli wraca Ryszard Petru (3,2 tys.).


Wykres 2. Liczba przekazów, w których wystąpili liderzy partii politycznych, stowarzyszeń – wrzesień 2017 r.

 

Lider Kukiz’15 niemal we wszystkich rankingach znajduje się na ostatnich pozycjach – wyjątkiem jest jednak zestawienie liczby wpisów w social media. Znany i lubiany muzyk uplasował się za Kaczyńskim, pozostawiając Petru i Schetynę daleko w tyle.


Wykres 3. Liczba informacji na temat liderów partii politycznych, stowarzyszeń w social media – wrzesień 2017 r.

 

Ekwiwalent reklamowy dla Prawa i Sprawiedliwości wyniósł we wrześniu ponad 637 mln zł. Przekazy medialne zdominowały TVN24, TVP Info i Polsat News.

 

Pełna wersja raportu „Scena Polityczna”

Pozostałe raporty dla mediów

 

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
kierownik działu marketingu i PR
mobile: +48 697 410 680
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
kpoplawska@psmm.pl

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ