Polki zagrożone epidemią XXI wieku

STRONA GŁÓWNA >> >>

Polki zagrożone epidemią XXI wieku

Ze względu na rosnącą liczbę zachorowań i coraz młodszy wiek chorych, rak piersi to jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych współczesnych Polek.* W walce z chorobą szczególną rolę przypisuje się profilaktyce i wczesnemu reagowaniu na wszelkie niepokojące symptomy. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdził, w jakim zakresie media przyczyniają się do popularyzacji problematyki związanej z rakiem piersi.

Jak wynika z badania „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w ciągu ostatnich 12 miesięcy na temat profilaktyki raka piersi pojawiło się 230 tys. publikacji. Największy udział w tej sumie miały media społecznościowe. Od 1 października 2017 do 30 września 2018 naliczono 178,6 tys. wzmianek, co stanowiło aż 78 proc. całego przekazu dotyczącego omawianej problematyki. 170,4 tys. postów i komentarzy należało do użytkowników Facebooka. Znacznie mniej wpisów odnotowano na Twitterze – 2,5 tys. Trzecim źródłem społecznościowym był Instagram – 1,9 tys. Na YouTube’ie pojawiło się 1,6 tys. wpisów.


Rys. 1: Infografika „Profilaktyka raka piersi w mediach”, cz.1

 

W mediach tradycyjnych opublikowano blisko 51,5 tys. informacji nawiązujących do tematyki profilaktyki raka piersi. Aż 79 proc. z nich pochodziło z serwisów internetowych (40,6 tys.). 8,1 tys. doniesień ukazało się w prasie. Pozostałe 2,8 tys. materiałów należało do radia i telewizji.

Media tradycyjne wykazały największą aktywność w październiku – miesiącu profilaktyki raka piersi – kiedy pojawiła się jedna piąta rocznego przekazu. Temat częściej poruszały źródła regionalne – należało do nich 61 proc. wszystkich informacji.


Rys.2: Infografika „Profilaktyka raka piersi w mediach”, cz.2

 

Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizowali następujące frazy: rak piersi, profilaktyka raka piersi, amazonki, badanie piersi, mastektomia, amputacja piersi, implanty, odtworzenie piersi. Najpopularniejszą frazą był rak piersi – w social media pojawiło się w 116,7 tys. wpisów, a w mediach tradycyjnych – w 23,5 tys. informacji. Najmniej mówiło się o implantach piersi – łącznie we wszystkich mediach 1,3 tys. materiałów.

W dyskusji dotyczącej omawianej problematyki na portalach społecznościowych przeważały głosy kobiet. Udział ich wypowiedzi wynosił od 69 proc. (dla frazy implanty piersi) do 86 proc. (odtworzenie piersi).


Rys.3: Infografika „Profilaktyka raka piersi w mediach”, cz.3

 

Rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet. Niski poziom świadomości zdrowotnej ma wpływ na jego późne rozpoznanie oraz sposób zwalczania. Dlatego tak ważna jest medialna dyskusja wokół raka piersi, która może pomóc w podniesieniu standardów profilaktyki i leczenia tej choroby.

 

Pobierz infografikę

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

*Raport „Rak piersi nie ma metryki”, Zwrotnikraka.pl

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Infografika
png
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ