Polityka się przejadła
Media coraz mniej piszą o Jarosławie Kaczyńskim. W ostatnim miesiącu ubiegłego roku na jego temat ukazało się 12,7 tys. materiałów. Natomiast w styczniu 2016 r. liczba ta wyniosła 10,1 tys. Nadal jednak prezes PiS pozostaje nr 1 w zestawieniu najbardziej medialnych polityków – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Tendencja spadkowa dotyczy także pozostałych liderów ugrupowań. Drugie miejsce pod względem liczby publikacji zajął Ryszard Petru (spadek o 21 proc.), a na kolejnych ulokowali się Ewa Kopacz (8 proc.), Paweł Kukiz (33 proc.), Władysław Kosiniak-Kamysz (39 proc.) i Ryszard Galla (11 proc.).
Wykres 1. Liczba publikacji, w których wystąpili liderzy partii politycznych – styczeń 2016 r. (internet, prasa, RTV)
Jarosław Kaczyński jest politykiem, który w styczniu najczęściej pojawiał się na pierwszych stronach gazet (154 razy) oraz w tytułach informacji (1,7 tys. wzmianek). Doniesienia na jego temat ukazywały się głównie w Tvn24, PolsatNews i SuperStacji. Ekwiwalent materiałów o liderze PiS wyniósł 169,8 mln złotych. Na tak wysokie AVE wpływ miała przede wszystkim prasa. Publikacje z tego medium były warte aż 72 mln złotych.
Wykres 2. Liczba publikacji, w których wystąpili liderzy partii politycznych w social media – styczeń 2016 r.
Petru popularny w mediach społecznościowych
O liderze Nowoczesnej najgłośniej mówiło się w social media. W nawiązaniu do jego osoby ukazało się 82,8 tys. wzmianek i komentarzy. Pozostali liderzy uzyskali znacznie mniejsze wyniki. Drugie miejsce należało do Kaczyńskiego (31,7 tys. materiałów). Na podium uplasował się także Paweł Kukiz (13,7 tys.).
PiS na medialnym piedestale
W zestawieniu partii politycznych w dalszym ciągu prowadzi Prawo i Sprawiedliwość (60,8 tys.), które znacznie wyprzedziło Platformę Obywatelską (19,2 tys.). Na trzecim miejscu znalazło się PSL (12,6 tys.), a dalej Nowoczesna (8,9 tys.) i Kukiz (6,2 tys.). Zestawienie zamknęła Mniejszość Niemiecka z wynikiem 0,3 tys. publikacji.
Wykres 3. Liczba publikacji, w których wystąpiły partie polityczne w podziale na media – styczeń 2016 r.
65 proc. przekazu na temat partii rządzącej pochodziło z sieci. Zaledwie 13 proc. materiałów to publikacje z prasy. Natomiast pod względem ekwiwalentu reklamowego informacje z czasopism i gazet osiągnęły większą wartość promocyjną (184,5 mln złotych) niż te z internetu (183,6 mln złotych).
Pełny raport „Scena Polityczna”
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne
Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ