Polityka schodzi na… drugi plan

STRONA GŁÓWNA >> >>

Polityka schodzi na… drugi plan

Coraz mniej doniesień na temat polityków i liderów ugrupowań można spotkać w mediach – wynika z cyklicznego badania przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Popularność partii w lutym spadła o 12 proc.

Najpopularniejsze ugrupowania odnotowały w lutym spadek zainteresowania w mediach. Najbardziej spektakularna obniżka dotyczyła partii rządzącej, na temat której w analizowanym miesiącu ukazało się o 15 proc. publikacji mniej niż w poprzednich 30 dniach. Mniej informacji można było znaleźć także o PO (spadek o 12 proc.) oraz o PSL (spadek o 11 proc.). Z kolei na wzrost popularności nie może narzekać partia Kukiz’15 – miesiąc do miesiąca liczba materiałów na jej temat wzrosła o 15 proc.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat partii politycznych w lutym 2016 r.

 

Niedoścignionym liderem nadal pozostaje PiS z wynikiem 51,6 tys. doniesień medialnych. Na drugim miejscu w klasyfikacji partii politycznych, ale ze znacznie słabszym wynikiem, znalazło się PO (17 tys. publikacji), a następnie PSL (10 tys.). Tuż za podium uplasowały się Nowoczesna (8,1 tys.) i Kukiz’15 (7,1 tys.). Ostatnie miejsce zajęła Mniejszość Niemiecka.


Wykres 2. Mapa benchmarkingowa – TOP 6 liderów partii politycznych pod względem dotarcia publikacji (prasa, Internet)*

 

Biorąc pod uwagę ostatnie miesiące, media coraz mniej piszą także o liderach partii politycznych. Jednak niedoścignionym liderem nadal pozostaje Jarosław Kaczyński, który uzyskał prawie dwukrotną przewagę nad Ryszardem Petru. Pierwszy raz w zestawieniu i od razu na podium znalazł się także Grzegorz Schetyna. Do top 5 najpopularniejszych medialnie polityków w lutym należeli także Paweł Kukiz i Władysław Kosiniak-Kamysz.

Kaczyński jest także niekwestionowanym liderem pod względem wartości ekwiwalentu reklamowego czy liczby publikacji na pierwszych stronach gazet. AVE informacji na jego temat w lutym wyniosło 166,7 mln złotych, a jego nazwisko można było spotkać w 128 materiałach na okładkach. Najczęściej o polityku informowały tytuły TVN24, Superstacja i Polsat News.


Wykres 3. Liczba wzmianek na temat liderów partii politycznych w social media w lutym 2016 r.

 

Kukiz z poparciem internautów

Paweł Kukiz w mediach tradycyjnych zajął czwartą lokatę, jednak znacznie lepiej radził sobie w social media – w lutym zdołał wyprzedzić liderów Prawa i Sprawiedliwości oraz Nowoczesnej. Na jego temat w mediach społecznościowych ukazało się 83 tys. wzmianek. Na ostatnich lokatach uplasowali się Grzegorz Schetyna, Władysław Kosiniak-Kamysz oraz Ryszard Galla.

 

Pełny raport „Scena Polityczna”

 

*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję poszczególnych miejscowości z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji.
Ekwiwalent reklamowy (AVE) – wartość publikacji wyrażona w pieniądzu.
Dotarcie – zasięg informacji wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów z czytelnikami i unikalnymi użytkownikami.
Wielkość kuli – liczba publikacji.
Położenie kuli – uwzględnia wartość reklamową przekazów medialnych, ich dotarcie oraz liczbę publikacji. Najlepsza pozycja na wykresie to prawy górny róg (oznacza, że publikacje miały wysoką wartość AVE oraz bardzo duże dotarcie).

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ