Pół miliona wpisów o seksie w social media

STRONA GŁÓWNA >> >>

Pół miliona wpisów o seksie w social media

Kiedyś rozmowy o życiu intymnym stanowiły tabu. Obecnie temat często dominuje przekaz medialny. Od początku roku internauci napisali prawie pół miliona wpisów nawiązujących do seksu – wynika z danych „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Polacy nie boją się dyskutować o erotyce i miłości. Najczęściej tematyka poruszana jest w mediach społecznościowych. Na Facebooku, Twitterze, Wykopie, YouTube, Instagramie, forach i blogach codziennie pojawia się ok. 2,5 tys. wpisów nawiązujących do seksu. Najczęściej dyskutujemy na Facebooku – 84 proc. przekazu, a następnie na Twitterze. Dynamiczny rozwój social media wpłynął na rozwój społeczeństwa, w tym na zmianę komunikacji i przedstawienia zagadnień dotyczących seksualności. Nowe środki masowego przekazu przyspieszają proces seksualizacji kultury.


Wykres 1. Liczba publikacji w prasie, RTV i na portalach internetowych oraz w social media w dniach 1.01-6.06.2016 r.

 

Media tradycyjne także ewoluowały. W prasie, radiu, telewizji i na portalach internetowych opublikowano 74 tys. materiałów na tematu seksu. Najczęściej tematyka ta była poruszana przez źródła internetowe – 84 proc. przekazu. 13 proc. to publikacje prasowe, natomiast 4 proc. to RTV.

– Zagadnienie seksualności stało się wszechobecne w mediach. Wysoki jest ciągle odsetek reklam o podtekście erotycznym. Wykorzystanie aluzji erotycznych to nieskomplikowany, ale jednocześnie bardzo skuteczny sposób na promocję marki, choć trzeba pamiętać, że skierowany do określonej grupy docelowej – tłumaczy Katarzyna Popławska, kierownik działu marketingu i PR „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.


Wykres 2. Liczba publikacji w podziale na media w dniach 1.01-6.06.2016 r.

 

Badanie zostało przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w dniach 1 stycznia – 6 czerwca 2016 r. i uwzględniło 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, 100 stacji radiowych i telewizyjnych, blisko 5 mln źródeł internetowych oraz media społecznościowe.

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ