PiS bezkonkurencyjny w mediach

STRONA GŁÓWNA >> >>

PiS bezkonkurencyjny w mediach

Z najnowszego, poszerzonego raportu „Scena Polityczna”, który zawiera wszystkie ugrupowania wchodzące w skład sejmu, wynika, że niekwestionowanym liderem w mediach została partia Prawo i Sprawiedliwość. W grudniu na jej temat opublikowano 72,5 tys. materiałów.

Prawo i Sprawiedliwość cieszyło się trzykrotnie większym zainteresowaniem w mediach niż partia, która zajęła 2. miejsce w zestawieniu najbardziej medialnych ugrupowań – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Za nią uplasowała się Platforma Obywatelska, której wynik wyniósł zaledwie 24,3 tys. informacji. Na podium znalazło się także Polskie Stronnictwo Ludowe z wynikiem 16,6 tys. doniesień. Na kolejnych miejscach ulokowały się: Nowoczesna (12,9 tys.), Kukiz’15 (8,2 tys.) i Mniejszość Niemiecka (0,2 tys.).


Wykres 1. Liczba publikacji, w których wystąpiły partie polityczne w podziale na media – grudzień 2015 r.

62 proc. materiałów nawiązujących do partii politycznych pochodziło z internetu. Drugim najaktywniejszym medium okazała się telewizja – 18 proc. przekazu, a następnie prasa – 11 proc. i radio – 10 proc.

Prawo i Sprawiedliwość zdecydowanym liderem

W przypadku lidera zestawienia największy odsetek informacji także pochodził z sieci – aż 64 proc. Najczęściej o ugrupowaniu pisali dziennikarze z redakcji TVN24 (2 tys. materiałów), Polsat News (2 tys.), TVP Info (1,6 tys.) i Radio TOK FM (1,3 tys.).

Partia Prawo i Sprawiedliwość wygrała także pod względem wyceny ekwiwalentu reklamowego. AVE wyniosło 732 mln złotych. Dla porównania – PO zyskało w grudniu promocję wartą 339 mln złotych.


Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się publikacji, w których wystąpiły partie polityczne – grudzień 2015 r. (internet, prasa, RTV)

Największa aktywność medialna dotyczyła partii rządzącej i przypadła na 9 grudnia – dzień ogłoszenia orzeczenia sędziów Trybunału Konstytucyjnego w sprawie najważniejszych przepisów wprowadzonych przez nowelizację ustawy o TK autorstwa PiS. Na wykresie zaobserwować można wyraźnie spadek zainteresowania tematem polityki, który był związany ze Świętami Bożego Narodzenia.

Petru goni Kaczyńskiego

Do zmian doszło w zestawieniu medialności liderów partii politycznych. Numerem 1 ponownie i bezsprzecznie pozostał Jarosław Kaczyński – w grudniu z wynikiem 12,7 tys. publikacji. Jednak na drugim miejscu tym razem uplasował się Ryszard Petru (7,3 tys.), a za nim Ewa Kopacz (3,6 tys.). Kolejne miejsca należały do Pawła Kukiza (3,1 tys.), Władysława Kosiniaka-Kamysza (2,8 tys.) i Ryszarda Galli (0,05 tys.).


Wykres 3. Liczba publikacji, w których wystąpili liderzy partii politycznych – grudzień 2015 r. (internet, prasa, RTV)

Petru i Kukiz w social media

Kolejność najczęściej występujących polityków w mediach społecznościowych różni się od klasyfikacji medialności liderów w prasie, internecie i RTV. W przypadku social media pierwsze miejsce zajął Jarosław Kaczyński, ale na kolejne miejsca wysunęli się Ryszard Petru i Paweł Kukiz. O liderze Prawa i Sprawiedliwości internauci napisali aż 161,2 tys. wzmianek.


Wykres 4. Liczba wzmianek w social media, w których wystąpili liderzy partii politycznych – grudzień 2015 r.

 

Raport „Scena Polityczna”, grudzień 2015
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z innymi raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ