PGA2015: 3 dni grania = 2 mln promocji

STRONA GŁÓWNA >> >>

PGA2015: 3 dni grania = 2 mln promocji

Tegoroczna jubileuszowa edycja Poznań Game Arena wyróżniała się rekordową liczbą zwiedzających i wystawców – 66,3 tys. fanów gier, 130 ekspozytorów, 800 stanowisk oraz ogromnym zainteresowaniem mediów. Na temat eventu pojawiło się aż 1,1 tys. materiałów, a w social media PGA wzmiankowano 6 tys. razy.

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował obecność medialną Poznań Game Arena w okresie 5-25 października 2015 r. W tym czasie informacje o wydarzeniu można było znaleźć najczęściej w internecie – aż 89 proc. przekazu, a następnie w źródłach telewizyjnych – 5 proc. i radiowych – 4 proc. Niewielki odsetek doniesień medialnych stanowiły publikacje prasowe – zaledwie 1 proc.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat Poznań Game Arena w podziale na media tradycyjne – 5-25.10.2015 r.

 

Ictgrajewo.pl i Pc0.pl najczęściej

Tematykę święta graczy poruszali głównie dziennikarze reprezentujący media specjalistyczne oraz lokalne – poznańskie. Liderem w zestawieniu redakcji najczęściej publikujących o Poznań Game Arena został portal Ictgrajewo.pl (46 materiałów), a następnie Pc0.pl (45). Tuż za nimi uplasowała się stacja WTK z wynikiem 43. W przypadku radia o wydarzeniu informowali głównie redaktorzy z Radia ESKA Poznań (23), a jeśli chodzi o prasę, to dominowały publikacje z „Polski – Głosu Wielkopolskiego” (7).

Temat gościł także na pierwszych stronach gazet. Na jedynkach event Poznań Game Arena został wymieniony 4 razy, a łącznie na pierwszych 5 stronach – 10 razy.

Ekwiwalent reklamowy wart 2 mln

Promocyjnie Poznań Game Arena najbardziej zyskała dzięki publikacjom internetowym. Ich wartość oszacowano na 1,5 mln złotych. AVE materiałów telewizyjnych wyniósł 194 tys., prasowych 140 tys., a radiowych prawie 94 tys. złotych.


Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat Poznań Game Arena w prasie, RTV i internecie – 5-25.10.2015 r.

 

Analiza rozkładu publikacji w czasie pokazuje, że największa aktywność medialna przypadła w dniu 19 października – tuż po zakończeniu wydarzenia. Tylko tego dnia w nawiązaniu do PGA opublikowano 193 materiały. Znaczące piki odnotowano także w trakcie trwania wydarzenia – 16 i 17 dnia miesiąca. Tendencja rosnąca doniesień medialnych pojawiła się na tydzień przez eventem.

16 października – społecznościowy boom

Internauci zdecydowanie najczęściej używali skróconej nazwy wydarzenia w mediach społecznościowych – PGA. W analizowanym okresie opublikowali aż 6 tys. wpisów i komentarzy z wykorzystaniem tego słowa. W social media pojawiło się także 1,6 tys. wzmianek z użyciem pełnej nazwy eventu. Znacznie rzadziej posługiwano się frazą „PGA2015”.

Szczególną aktywność zaobserwować można było w dniach 16-18 października. Natężenie informacji pokryło się z terminem wydarzenia. Najwyższy pik przypadł na pierwszy dzień święta gier i wyniósł ponad 900 wzmianek dla frazy „PGA”.


Wykres 3. Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat PGA, PGA2015 oraz Poznań Game Arena w social media 5-25.10.2015 r.

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z innymi raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ