Opozycja rośnie w siłę za plecami prezesa

STRONA GŁÓWNA >> >>

Opozycja rośnie w siłę za plecami prezesa

Burzliwe obrady komisji sprawiedliwości, przyjęte prezydenckie ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa i Sądzie Najwyższym – to były tematy, które elektryzowały opinię publiczną w listopadzie. Swoją szansę wykorzystała opozycja. Partyjni liderzy powoli podbijają social media i zbliżają się do Jarosława Kaczyńskiego – twierdzą analitycy na podstawie raportu „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Wraz z końcem roku zwiększa się zainteresowanie mediów partiami politycznymi. Tylko w listopadzie pojawiło się ponad 118,5 tys. publikacji. To o 20 tys. więcej niż jeszcze przed miesiącem. W zestawieniu liczby przekazów na pierwszym miejscu wciąż jest Prawo i Sprawiedliwość (64,9 tys.), a na drugim Platforma Obywatelska (21,7 tys.). A dalej? Nieoczekiwana zamiana miejsc. Polskie Stronnictwo Ludowe (10 tys.) wyprzedziła Nowoczesna (13,6 tys.). Na tak dobry wynik mogła wpłynąć zaangażowana postawa Kamili Gasiuk-Pihowicz, która była jedną z najwyraźniejszych postaci biorących udział w posiedzeniu komisji sprawiedliwości.

Przewaga obozu rządzącego nad pozostałymi partiami z zestawienia jest miażdżąca. Nawet gdyby zsumować ich wyniki z listopada wciąż nie udałoby się im wyprzedzić ugrupowania Jarosława Kaczyńskiego.


Wykres 1. Liczba przekazów medialnych, w których wystąpiły partie polityczne, stowarzyszenia – listopad 2017 r.

 

Przewaga Jarosława Kaczyńskiego topnieje za to w rankingu social media. Co prawda prezes PiS wciąż jest niekwestionowanym numerem jeden, ale tuż za nim rośnie w siłę Grzegorz Schetyna i Ryszard Petru. Za nimi z niewiele gorszym wynikiem Paweł Kukiz. Wygląda na to, że opozycja wykorzystała swoje pięć minut podczas publicznej debaty o sądownictwie.


Wykres 2. Liczba informacji na temat liderów partii politycznych, stowarzyszeń w social media – listopad 2017 r.

 

Ekwiwalent reklamowy dla Prawa i Sprawiedliwości wyniósł we wrześniu ponad 698 mln zł. Przekazy medialne zdominowały TVN24, TVP Info i Polsat News.

 

Pełna wersja raportu „Scena Polityczna”

Pozostałe raporty dla mediów

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
kierownik działu marketingu i PR
mobile: +48 697 410 680
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
kpoplawska@psmm.pl

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ