Najpopularniejsze postanowienia noworoczne Polaków na 2022 rok. Czy w tym roku będzie podobnie?

STRONA GŁÓWNA >> >>

Najpopularniejsze postanowienia noworoczne Polaków na 2022 rok. Czy w tym roku będzie podobnie?

PSMM Monitoring & More przeanalizował temat postanowień noworocznych w polskiej przestrzeni social media na przełomie 2021 i 2022 r. Na co padł wtedy wybór Polaków i czy w tym roku na naszej liście znajdą się podobne motywacje?

Z danych za okres od 1 grudnia 2021 do 31 stycznia 2022 wynikało, że w mediach społecznościowych w kontekście postanowień odnotowano ponad 33,6 tys. opinii i komentarzy, a liczba uzyskanych pod postami interakcji przekroczyła w tym czasie 1,3 mln. W strukturze źródeł dominował Facebook, gdzie najwięcej wzmianek na temat postanowień noworocznych opublikowano pomiędzy 29 grudnia a 4 stycznia. Dominujące postanowienie dotyczyło kwestii zdrowia.

Prawidłowe odżywianie, badania profilaktyczne, aktywny tryb życia, zrzucenie zbędnych kilogramów, zbilansowana dieta, regularne picie wody i dbanie o dobre samopoczucie – to tylko niektóre z postanowień, jakie wybierali polscy internauci. Na liście życzeń pojawiały się także takie tematy, jak: nauka języka obcego, zmiana stylu życia, nauka tańca czy „bycie lepszą wersją siebie”. Wśród użytkowników sieci znalazły się także osoby, które marzyły o przedłużeniu umowy o pracę, rozwoju osobistym oraz kupnie mieszkania.

Ciekawym trendem, który wybijał się spośród innych popularnych kontekstów była ekologia. Polacy planowali zmienić swoje nawyki w kwestii segregacji śmieci, a także dbania o to, aby nie marnować żywności.

Na liście topowych profili w social mediach według interakcji na przełomie 2021 i 2022 roku uplasowały się m.in. Anna Lewandowska, Agnieszka Woźniak-Starak czy Joanna Jędrzejczyk. Z czego największą liczbę interakcji na temat postanowień noworocznych odnotowano na profilu Anny Lewandowskiej na Instagramie.

Jak tłumaczy ekspert PSMM Monitoring & More – Tomasz Lubieniecki: – Obok kwestii zdrowotnych, popularnym trendem był rozwój zawodowy. Prawdopodobnie ma to związek z pandemią, która pokazała, jak dynamicznie zmienia się rynek pracy. Ciekawym kontekstem pojawiającym się w postanowieniach noworocznych przełomie 2021 i 2022 roku był wątek ekologii. Liczne kampanie mające zwrócić naszą uwagę na kwestie środowiskowe przyniosły zamierzony efekt. Coraz więcej Polaków postanowiło zmienić swoje nawyki także w tej kwestii. Jak dodaje Tomasz Lubieniecki – Analizując to, co działo się na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy, zakładamy, że w tegorocznych postanowieniach noworocznych będą wybijać się wątki związane z poczuciem bezpieczeństwa czy stabilnością finansową.

 

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More).

Zapoznaj się z informacjami i raportami dla mediów: https://psmm.pl/dla-mediow/

 

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska

Kierownik działu marketingu i PR

kom: +48 697 410 680

kpoplawska@psmm.pl

PSMM Monitoring & More

60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14

www.psmm.pl

www.twitter.com/PSMMonitoring

www.facebook.com/PSMMonitoring

 

Katarzyna Pastuszka

Publicon Services Sp. z o.o.

Managing Partner

kom: +48 607 512 254

k.pastuszka@publicon.pl

 

 

 

 

 

Informacja prasowa 20.12.2022
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ