Na cenzurowanym

STRONA GŁÓWNA >> >>

Na cenzurowanym

Luty nie był łatwy dla Mateusza Morawieckiego i jego rządu. Gabinet nowego premiera musiał się zmierzyć z pierwszym kryzysem dyplomatycznym. Zawrzało na linii Polska-Izrael. Relacje z naszym sojusznikiem za oceanem też jakby chłodniejsze. Stany Zjednoczone zaniepokoiły się zmianami w ustawie o Instytucie Pamięci Narodowej, a PiS robił tylko dobrą minę do złej gry. Nie przeszło to bez echa w mediach – wynika z raportu „Co tam panie w polityce” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Prawo i Sprawiedliwość znów okazało się numerem jeden. To o partii rządzącej w lutym pojawiło się najwięcej informacji. Nie bez powodu. Premier Morawiecki oraz jego ministrowie starali się załagodzić konflikt z Izraelem. Kością niezgody była nowelizacja ustawy o IPN oraz jeden z jej zapisów. Przyjęte zmiany zakładają m.in. dodatkowe kary między innymi za „rażące pomniejszanie odpowiedzialności rzeczywistych sprawców zbrodni” Holokaustu.

PiS dotyczyło aż 43,6 tys. publikowanych w lutym informacji. To wynik prawie trzy razy lepszy niż ten, który osiągnęła Platforma Obywatelska (16,4 tys.) Na podium załapała się jeszcze Nowoczesna (8,1 tys.). Trochę mniejszą popularnością cieszyło się Polskie Stronnictwo Ludowe (7,8 tys.). Tuż za ludowcami znalazł się Kukiz`15 (5,5 tys.).

W rankingu liderów także bez trzęsienia ziemi. Numerem jeden był Jarosław Kaczyński (8,9 tys.). Tuż za nim wielka przepaść, a potem Grzegorz Schetyna (3,9 tys.). Jak na lidera opozycji, który mógłby wykorzystać do własnych celów kryzys dyplomatyczny, to słaby wynik. Nawet gdyby zsumować wynik szefa PO i przewodniczącej Nowoczesnej (1,7 tys.), to i tak nie udałoby się im wyprzedzić Kaczyńskiego.

Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdzili też liczbę materiałów na temat liderów z czołowych ugrupowań polskiej sceny politycznej w social media. Podobnie jak w tradycyjnych mediach najpopularniejszy okazał się Jarosław Kaczyński (167,3 tys.). Internauci wspominali o nim nawet częściej niż w styczniu. Tuż za nim wylądował szef PO (38,7 tys.). Spory spadek zanotował Paweł Kukiz, który jeszcze w styczniu zajmował drugą lokatę, i to z bardzo dobrym wynikiem. Zdaje się, że w lutym internauci trochę o nim zapomnieli (33,1 tys.), ale nie tak bardzo jak o Katarzynie Lubnauer. Jak widać, nowa szefowa Nowoczesnej nie cieszy się zbyt dużą popularnością. W ubiegłym miesiącu wspomniano o niej w 31 tys. informacji. W lutym odnotowano już tylko 4,5 tys.

Ekwiwalent reklamowy dla Jarosława Kaczyńskiego wyniósł w lutym ponad 151 mln zł. Przekazy medialne zdominowały Polsat News, TVN24 i TVP Info.

 

Pełna wersja raportu „Co tam panie w polityce”, dawniej „Scena Polityczna”

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
infografika.jpg
jpg
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ