MMA trzecim sportem w mediach
Stwierdzenie, że piłka nożna jest najpopularniejszym sportem w polskich mediach, nie jest dla nikogo wielkim zaskoczeniem. Ale wysokie, trzecie miejsce MMA, już tak. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał, o których z wybranych dyscyplin mówiło się najczęściej w ubiegłym roku.
Na temat piłki nożnej w 2017 roku odnotowano 996 tys. informacji w internecie, social media, prasie, radiu i telewizji. Największy udział w tej liczbie miały serwisy społecznościowe – 751 tys. wpisów i komentarzy, co stanowiło 75 proc. przekazu.
O drugim w zestawieniu tenisie ukazało się 618 tys. publikacji, z czego 192 tys. pochodziło z social media. Publikacje z radia i telewizji przeważały nad informacjami z prasy – 15,7 tys. do 14,6 tys. Podobna sytuacja wystąpiła tylko w przypadku skoków narciarskich.
Ponad pół miliona informacji zebrały mieszane sztuki walki. Udział materiałów z mediów społecznościowych w przypadku tej dyscypliny był znaczący – aż 90 proc. (459 tys.), choć jeszcze większą przewagę doniesień z social media odnotowano w przypadku e-sportu – 92 proc. W serwisach internetowych na temat MMA ukazało 46,5 tys. publikacji, a 3,5 tys. w prasie. Najrzadziej o tej dyscyplinie wspominano w radiu i telewizji – 2 tys. materiałów.
Tuż za podium uplasowała się siatkówka z wynikiem 547 tys. doniesień medialnych. W pierwszej dziesiątce znalazły się ponadto: koszykówka (316 tys.), boks (285 tys.), skoki narciarskie (211 tys.), żużel (200 tys.), e-sport (196 tys.) i kolarstwo (147 tys.).
Sezonowość sportu w mediach widać najwyraźniej w skokach narciarskich. W przypadku tej dyscypliny okresami najwyższej medialności były miesiące kończące sezon 2016/2017, a dokładnie styczeń i marzec oraz początek sezonu 2017/2018, czyli listopad.
Zainteresowanie mediów tenisem wiązało się z występami polskich zawodników w styczniu (Australian Open), marcu (ATP World Tour Masters 1000 w Miami) i lipcu (Wimbledon 2017). Z kolei najwięcej doniesień na temat MMA przyniósł maj 2017, co było wynikiem historycznej gali KSW, która odbyła się na Stadionie Narodowym.
Zapoznaj się z pozostałymi raportami dla mediów
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ