Miasta wojewódzkie walczą o popularność w mediach

STRONA GŁÓWNA >> >>

Miasta wojewódzkie walczą o popularność w mediach

Jak zbudować atrakcyjny wizerunek miejsca? Czym mają kierować się miasta i regiony przy tworzeniu swoich kampanii promocyjnych? W jaki sposób mierzyć skuteczność takich działań? Odpowiedzi na te pytania dostarcza cykliczna analiza „Stolice Regionów” porównująca medialny image osiemnastu miast wojewódzkich.

W najnowszym zestawieniu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” analizie poddano materiał pochodzący z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Według raportu od stycznia do marca tego roku na temat stolic regionalnych pojawiło się łącznie niemal 1,9 mln informacji. W pierwszej trójce znalazły się Warszawa, Kraków i Poznań.

Warszawa wie jak to ugryźć

Liczba wzmianek na temat Warszawy w pierwszych trzech miesiącach tego roku sięgnęła prawie 450 tys., niemniej należy zaznaczyć, że to jednak o około 8 tys. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku.


Wykres.1 Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich we wszystkich mediach w okresie styczeń – marzec 2017

 

Z nieznacznym spadkiem liczby publikacji względem ubiegłego roku zmagają się też stolice Małopolski i Wielkopolski. Drugi w zestawieniu Kraków doczekał się ponad 200 tys. wzmianek, natomiast Poznań 180 tys. W obu przypadkach jednak to również o około 13 tys. publikacji mniej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku.

 

Stolica jest tylko jedna!

Warszawa zdeklasowała też pozostałe miasta pod względem wskaźnika dotarcia i promocji. Choć potencjalna liczba kontaktów z materiałami dotyczącymi miasta stołecznego wyniosła zaledwie 180 mld i była mniejsza o 93 mld niż w zestawieniu z początku ubiegłego roku, to ekwiwalent reklamowy wzrósł o niemal 110 mln zł. Wartość AVE w okresie od stycznia do marca 2017 roku, to dla Warszawy ponad 3 mld zł.


Wykres 2. Wartość ekwiwalentu reklamowego publikacji dla miast wojewódzkich w okresie styczeń – marzec 2017

 

Warszawa panuje w sieci

Stolica zdominowała także Internet. W sieci na jej temat pojawiło się prawie 360 tys. publikacji. Najczęściej Warszawę wspominały portale: www.stooq.com, www.kulturadostepna.pl i www.najnowsze-wiadomosci.eu.

Wydarzenia odbywające się w Krakowie także najczęściej przykuwały uwagę dziennikarzy internetowych: www.krakow.pl, www.kulturadostepna.pl, www.gazetakrakowska.pl. Łącznie w sieci pojawiło się ponad 155 tys. publikacji.

O Poznaniu, który zaklasyfikował się do pierwszej trójki najczęściej pisano na www.poznan.pl, www.epoznan, www.kulturadostepna.pl. W sumie informacji o mieście w Internecie pojawiło się ponad 137 tys.

 

Monitoring mediów w promocji miast

Postrzeganie konkretnej aglomeracji należy mierzyć. Taki wgląd w doniesienia pozwala nie tylko na zbieranie wiadomości o marce, ale także na audyt poczynań konkurencji. Metropolie nieustannie rywalizują przecież o uwagę potencjalnych turystów. Analiza działań miast konkurencyjnych pozwala zdobyć wiedzę dotyczącą konkretnych akcji reklamowych, festiwali, czy innych wydarzeń specjalnych

Monitoring mediów to także zapobieganie potencjalnym sytuacjom kryzysowym, na które narażona jest każda marka miasta. Wzmianki, komentarze i opinie pozostają pod kontrolą, a osoby odpowiedzialne za komunikację mogą reagować na takie wpisy w czasie rzeczywistym.

Budowa spójnego wizerunku miasta to skomplikowany system naczyń połączonych. Analizy medialne i przeglądy mediów stanowią z pewnością jeden z najistotniejszych elementów w tworzeniu skutecznej strategii komunikacji.

 

Pełny raport ”Stolice Regionów” Pozostałe raporty dla mediów

 

Metodologia badania:

Raport „Stolice Regionów” to kwartalne badanie PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, które porównuje wizerunek 18 miast wojewódzkich. W analizę uwzględnione są następujące wskaźniki: liczba publikacji w podziale na media, dotarcie oraz wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów, obecność stolic województw na pierwszych stronach gazet oraz w tytułach prasowych, zmiany w czasie ukazywania się publikacji oraz najaktywniejsze źródła.

 

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik działu marketingu i PR

mobile: +48 697 410 680
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
kpoplawska@psmm.pl

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Stolice regionów (styczeń - marzec 2017)
pdf
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ