Medialny pościg za Legią
W październiku Legia Warszawa ponownie znalazła się na szczycie medialnego zestawienia drużyn LOTTO Ekstraklasy – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Na kolejnych trzech miejscach stawka była wyrównana.
Przewaga „Wojskowych” w październiku wynikała z popularności stołecznego klubu, bowiem w tym czasie nie odnotowano żadnych szczególnych wydarzeń dotyczących działań pozasportowych, jak miało to miejsce wielokrotnie w przeszłości, a co końcowo znacząco zwiększało liczbę publikacji o klubie. W kwestiach sportowych media szczególnie poruszył ligowy mecz z Wisłą Kraków, zremisowany 3:3.
Czasy, gdy na drugim miejscu regularnie znajdował się Lech Poznań, minęły. Za „Legionistami” utworzyła się 4-zespołowa grupa pościgowa, której drużyny regularnie zamieniają się pozycjami w zestawieniu. Tym razem wiceliderem została Wisła Kraków, a na trzecim miejscu znalazł się Śląsk Wrocław. W październiku klub z Reymonta 22 wywindowały dwie hitowe ligowe potyczki – ww. z Legią oraz derbowa z Cracovią.
Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w październiku 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)
Bohaterem medialnym Fortuna 1. Ligi w październiku był Raków Częstochowa. Zespół ten sensacyjnie pokonał faworyzowaną drużynę Lecha Poznań w Pucharze Polski, co wyniosło go na drugie miejsce w zestawieniu, tuz za GKS Katowice. Na dalszych pozycjach nie doszło do większych zaskoczeń, choć warta zauważenia jest cały czas wysoka pozycja Garbarni Kraków, która podobnie jak dwa ekstraklasowe krakowskie kluby korzysta z zainteresowania lokalnych mediów, które generują wiele informacji.
Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w październiku 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)
W zestawieniu polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach od wielu miesięcy Robert Lewandowski nie ma sobie równych. Z plecami RL9 także nie dochodzi do wielu zmian – od dawna można tam znaleźć Piotra Zielińskiego i Arkadiusza Milika, a także Kamila Glika czy Wojciecha Szczęsnego. Warto zauważyć wysoką pozycję Jakuba Błaszczykowskiego, który w obecnym sezonie nie pojawia się na boisku w klubie, jednak został powołany do reprezentacji Polski, co wzbudziło wiele kontrowersji i ożywioną dyskusję w mediach. Dziennikarz Krzysztof Stanowski stwierdził wręcz, że dalsze powoływanie zasłużonego reprezentanta Polski może obrzydzić go kibicom.
Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w październiku 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)
„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne
Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ