Medialny pojedynek – RL9 kontra Besnik Hasi

STRONA GŁÓWNA >> >>

Medialny pojedynek – RL9 kontra Besnik Hasi

Dziennikarze nie przestają wprawdzie pisać o Lewandowskim, jednak we wrześniu bardzo głośno zrobiło się w mediach także o Besniku Hasim. Który z nich został liderem medialności?

Jeszcze w sierpniu w nawiązaniu do Lewego dziennikarze opublikowali 4,3 tys. doniesień w mediach tradycyjnych – wynika z cyklicznego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Miesiąc później liczba ta znacząco wzrosła – do 6,6 tys. Aż 73 proc. informacji pochodziło z internetu, głównie z portali Sportowefakty.wp.pl (268), Sport.pl (191) i Eurosport.onet.pl (125). 15 proc. przekazu stanowiły źródła prasowe. O Lewandowskim pisali najczęściej dziennikarze reprezentujący „Przegląd Sportowy” i „Sport”. Natomiast najmniej doniesień medialnych o Lewym ukazało się w radiu i prasie – po 6 proc.

We wrześniu media zalała fala informacji o Besniku Hasim, w związku z doniesieniami na temat zwolnienia go z funkcji trenera Legii Warszawy. W ciągu całego miesiąca na temat Hasiego ukazało się 4,9 tys. publikacji. Najwięcej materiałów, podobnie jak w przypadku Lewandowskiego, pochodziło z internetu – 83 proc. całości przekazu, 4 proc. należało do stacji radiowych, a 3 proc. do telewizyjnych. W prasie poświęcono trenerowi 459 tekstów, co stanowiło niecałe 9 proc. ogółu analizowanych informacji. Nazwisko Albańczyka najczęściej można było spotkać na portalach Sport.pl (139), Legia.sport.pl (92) oraz Przegladsportowy.pl (91).


Wykres 1. Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego oraz Besnika Hasi w mediach tradycyjnych we wrześniu 2016 r.

 

Lewy w ogólnopolskich, Hasi w regionalnych

Na temat RL9 zdecydowanie częściej wzmiankowały media ogólnopolskie, natomiast Besnik Hasi wiódł prym w tytułach regionalnych.

Publikacje, w których pojawiał się Lewy osiągnęły wartość 55,6 mln złotych, natomiast ekwiwalent reklamowy materiałów nawiązujących do Hasiego wyniósł 28,5 mln. Mniejszą różnicę odnotowano w przypadku dotarcia. Z informacjami opublikowanymi w kontekście polskiego piłkarza mogło się zetknąć 5,6 mld potencjalnych odbiorców, a z tekstami o trenerze Legii Warszawa – 4,9 mld.


Wykres 2. Mapa benchmarkingowa*

 

RL9 zdecydowanie w social media

Robert Lewandowski zdominował natomiast media społecznościowe – na jego temat ukazało się 72,7 tys. wzmianek, czyli prawie 3 razy więcej niż o Besniku Hasim, który osiągnął wynik 27,8 tys. wpisów i komentarzy.

Lewy przez cały wrzesień cieszył się większym zainteresowaniem użytkowników social media. Najwyższy pik doniesień przypadł na 4 września w związku z meczem Polska – Kazachstan, który rozpoczął walkę o awans do mistrzostwa świata 2018. Natomiast o Besniku Hasi najwięcej pisano 16 września.


Wykres 3. Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Besnika Hasi we wrześniu 2016 r. – social media

 

Pełny raport „Robert Lewandowski vs Besnik Hasi”

 

*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję poszczególnych miejscowości z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji.

Ekwiwalent reklamowy (AVE) – wartość publikacji wyrażona w pieniądzu.
Dotarcie – zasięg informacji wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów z czytelnikami i unikalnymi użytkownikami.
Wielkość kuli – liczba publikacji.
Położenie kuli – uwzględnia wartość reklamową przekazów medialnych, ich dotarcie oraz liczbę publikacji. Najlepsza pozycja na wykresie to prawy górny róg (oznacza, że publikacje miały wysoką wartość AVE oraz bardzo duże dotarcie).

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ