Medialne bum! Beaty Szydło

STRONA GŁÓWNA >> >>

Medialne bum! Beaty Szydło

Media na całym świecie informowały o wypadku samochodowym, w którym ucierpiała Beata Szydło. Media polskie komentowały aktualny stan zdrowia Pani premier, manipulacje przekazu na temat wypadku w telewizji publicznej i zbiórkę internautów na nowy samochód dla kierowcy Seicento, który brał udział w zderzeniu – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W dniach 10-14 lutego w mediach na temat wypadku Beaty Szydło pojawiło się aż 37,1 tys. doniesień! Zdecydowana większość, bo aż 78 proc. to wpisy i komentarze internautów w social media. Kolejnym medium, pod względem popularności tematu, były portale internetowe – do nich należało 13 proc. przekazu. Głośno o wypadku było także w radiu i telewizji – te media zgarnęły 8 proc. medialnego tortu. Najrzadziej o temacie pisano w prasie – zaledwie 1 proc.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat wypadku Beaty Szydło opublikowana w dniach 10-14.02.2017 r.

 

Szacunkowy ekwiwalent reklamowy materiałów wyniósł 80,8 mln złotych!

Zdecydowanie najwięcej materiałów odnotowano 11 lutego, czyli dzień po wypadku.

– Media nie tracą zainteresowania tematem, nowe informacje pojawiają się nieustannie. Dziennikarze komentują przede wszystkim doniesienia śledczych, którzy badają okoliczności wypadku z udziałem premier, natomiast internauci, jak zwykle w tego typu sytuacjach, uruchamiają pokłady kreatywności i poczucia humoru, tworząc memy– mówi Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR w firmie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.


Grafika 1: https://www.facebook.com/gazetapl/posts/10155036958459583


Grafika 2: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1228627193853822&id=188579584525260

Grafika 3: https://www.facebook.com/AndrzejMilewskiRysuje/photos/a.259003120782828.87659.194112927271848/1651634734852986/?type=3&theater

 

W całej sprawie na medialności zyskał także sprawca wydarzenia i jego samochód.. Na temat Seicento i Cinquecento (oba modele pojawiają się w doniesieniach) w kontekście wypadku ukazało się 31,6 tys. publikacji wartych 29,7 mln złotych.

Internauci mocno bronią 21-latka oskarżonego o nieumyślne spowodowanie wypadku. W social media trwa zbiórka na nowy samochód. W momencie wypuszczania analizy licznik pokazywał 116 371. zł (i stale rośnie), co oznacza wykonanie planu z ogromną nadwyżką.


Grafika 4: https://pomagam.pl/NowySeicento

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ