Medialna zadyszka MMA? Podsumowanie 2018 roku
Ubiegłoroczne wyniki medialności MMA okazały się nieco niższe od danych za rok 2017. Mieszane sztuki walki zebrały łącznie 45 849 publikacji, czyli o 4 proc. mniej względem poprzednich 12 miesięcy. To pierwszy spadek od sześciu lat, ale nadal stanowi rezultat 3-krotnie wyższy niż w roku 2013.
Z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, przygotowanej dla MMARocks.pl wynika, że największy, bliski 11 proc. spadek w liczbie doniesień w 2018 r., MMA odnotowało w prasie. W internecie wyniósł on niecałe 5 proc. Natomiast w radiu i telewizji wyemitowano o prawie 11 proc. materiałów więcej niż w roku 2017 i był to najlepszy wynik w ciągu badanych 6 lat.
– Przyczyn spadku liczby medialnych informacji o MMA jest zapewne kilka. Z tych najważniejszych można wymienić oczywiście ogromną galę KSW 39: Colosseum, która w roku 2017 wzbudziła gigantyczne zainteresowanie mediów i była jak do tej pory największym wydarzeniem przygotowanym przez KSW – komentuje Jacek Łosak, redaktor naczelny MMABiznes.pl i redaktor serwisu MMARocks.pl. W roku 2018 zabrakło jednak nie tylko tak dużego wydarzenia, ale również dwóch lokomotyw promocyjnych organizacji, czyli Mariusza Pudzianowskiego i Popka, którzy w ostatnich dwunastu miesiącach walczyli tylko raz, a rok wcześniej zanotowali po dwa występy – dodaje.
Podobna sytuacja dotyczy dwóch kluczowych dla MMA organizacji: KSW i UFC. Pierwsza zgromadziła w ubiegłym roku 17 600 informacji – o 1 300 mniej niż w 2017. UFC wymieniono w 11 500 publikacjach, co odpowiednio stanowiło wynik słabszy o 1 100.
– Patrząc na markę UFC, warto zauważyć, że rok 2017 był dla najbardziej medialnej polskiej gwiazdy w organizacji – Joanny Jędrzejczyk, rokiem wyjątkowym, bowiem właśnie wówczas niespodziewanie utraciła swój pas mistrzowski i przegrała również rewanżowe starcie z Rose Namajunas. Wszystko to wzbudziło pokaźną medialną zawieruchę, której w roku 2018 zabrakło – uzasadnia Jacek Łosak.
Podsumowując, słabszy wynik MMA w mediach w ubiegłym roku, nie musi być oznaką mniejszego zainteresowania mediów tą dyscypliną. Raczej złożyło się na niego kilka okoliczności, w tym także ważne wydarzenia sportowe z innych dziedzin, które przykuły uwagę dziennikarzy, nie sprzyjając pobiciu kolejnego rocznego rekordu w liczbie publikacji.
Infografika „MMA w polskich mediach_2013-2018”
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i oznaczenia w social media @PSMMonitoring). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
Zapoznaj się z pozostałymi informacjami na temat MMA:
1/ https://psmm.pl/pl/informacja-prasowa/od-chorych-igrzysk-o-sadystycznej-wymowie-do-mma
2/ https://psmm.pl/pl/informacja-prasowa/mma-trzecim-sportem-w-mediach
Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ