Medialna siła szczypiornistów

STRONA GŁÓWNA >> >>

Medialna siła szczypiornistów

Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Polska 2016 były rekordowe, bo przyciągnęły na trybuny ponad 400 tysięcy kibiców. Sportowe emocje udzieliły się także mediom. W okresie 13 stycznia – 2 lutego ukazało się 84 900 informacji o EHF EURO 2016, a codziennie na temat imprezy pojawiało się 4 000 materiałów. Wartość ekwiwalentu reklamowego to ponad 100 mln PLN.

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych, 100 stacji radiowych i telewizyjnych oraz social media.


Wykres 1. Procentowy rozkład publikacji (bez social media)

 

W mediach tradycyjnych ukazało się 22,3 tys. informacji, które mogły wygenerować dotarcie na poziomie ponad 24 mld kontaktów. Wartość ekwiwalentu reklamowego, jaką organizatorzy musieliby wydać, by osiągnąć taką widoczność w prasie, RTV i na portalach internetowych, ukształtowała się na poziomie 106,3 mln zł.

W przekazie w mediach tradycyjnych dominował internet. Informacje pochodzące z sieci stanowiły 74 proc. Drugim najpopularniejszym medium, które informowało o Mistrzostwach, było radio (13%). 7 proc. przekazu stanowiły doniesienia telewizyjne, a 6 proc. prasowe.

– Portale, ze względu na swoją specyfikę, najszybciej reagowały na wydarzenia związane z Mistrzostwami – liczba tych publikacji charakteryzowała się największą zmiennością w czasie – tłumaczy Robert Studziński, analityk mediów „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W rankingu najaktywniejszych źródeł na szczycie zestawienia znalazły się media o sportowym profilu tematycznym. Liderem został portal Sport.pl (682 publikacje). Na drugim miejscu uplasował się Eurosport.onet.pl (558), ale materiały pochodzące z tego źródła miały największy zasięg i najwyższy wskaźnik dotarcia co ma związek się z dużą liczbą potencjalnych odbiorców serwisu.


Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się publikacji oraz wskaźnik dotarcia

 

Piłka ręczna popularna w województwie małopolskim

Dziennikarze w równym stopniu prezentowali tematykę Mistrzostw w mediach o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym. Jednak największa promocja wydarzenia dotyczyła województw: małopolskiego (3,1 tys. publikacji), dolnośląskiego (1,3 tys.) i mazowieckiego (1,2 tys.).


Wykres 3. Mapa prezentująca liczbę publikacji w podziale na medium

 

Szczyt aktywności mediów osiągnięty został 17 stycznia, w dniu pierwszego zwycięskiego meczu Polaków w Tauron Arenie w Krakowie. Media aktywne były także 13 stycznia – publikowano wówczas terminarz spotkań ME i 28 stycznia po przegranym meczu Polaków z Chorwacją oraz w związku z rezygnacją trenera Michaela Bieglera. Sensacyjne zwycięstwo reprezentacji w meczu z Francją nie spowodowało wzrostu medialności ME w Polsce. Tego dnia pojawiło się jednak więcej materiałów w mediach o większym zasięgu, co przełożyło się na najwyższy wskaźnik dotarcia w badanym okresie.

Sportowo w social media

W analizowanym okresie w źródłach społecznościowych odnotowano ponad 62,7 tys. wpisów i komentarzy dotyczących wydarzenia. 42 proc. materiałów pochodziło z Facebooka. Wydarzenie dużą popularnością cieszyło się także wśród użytkowników Twittera (39 proc.) i Instagrama (18 proc.).

 

Raport „Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej 2016”
 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ