Legia opanowała Internet, znaczący awans Górnika

STRONA GŁÓWNA >> >>

Legia opanowała Internet, znaczący awans Górnika

Istotne zmiany zaszły w czołówce rankingu najbardziej medialnych klubów piłkarskich w Polsce. Na drugie miejsce – z szóstego – awansował Górnik Zabrze, który wyprzedza Cracovię. W dalszym ciągu prowadzi Legia, która najlepsze rezultaty osiąga na portalach internetowych oraz w social media – wynika z najświeższego badania „Polska Piłka” przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Górnik wspiął się na podium po raz pierwszy od czerwca 2010 roku. Rekordowe zainteresowanie klubem z Zabrza wiąże się ze spektakularną zmianą szkoleniowca, spowodowaną wybraniem Adama Nawałki na selekcjonera reprezentacji Polski. Łącznie w ciągu miesiąca nazwa Górnika Zabrze pojawiła się w 2,3 tys. tekstów.


Wykres 1. Liczba publikacji prasowych i internetowych na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy – październik 2013

Poza podium w październiku znalazły się Wisła Kraków, Śląsk Wrocław i Lech Poznań. „Biała Gwiazda” od kilku miesięcy sukcesywnie zbliża się do pierwszej trójki. Klub z Reymonta nie gościł tam już od sześciu miesięcy. Z kolei po raz pierwszy od takiego samego czasu zabrakło na nim wrocławian.

Warszawska Legia znalazła się na prowadzeniu po raz ósmy z rzędu. Opublikowano na jej temat aż 2,7 tys. materiałów – o niemal 400 więcej niż wicelider. Prymat wynika głównie ze znacznie częstszego pojawiania się w internecie, a nie w prasie. Jeszcze większą przewagę „Wojskowi” uzyskali w social media (27 tys. postów), gdzie pojawiali się prawie trzykrotnie częściej w porównaniu do drugiego Lecha Poznań (10,7 tys.) i trzeciego Zawiszy Bydgoszcz (9,7 tys.). Na dalszych pozycjach w klasyfikacji uplasowały się: Widzew Łódź, Śląsk Wrocław i Cracovia. Najsłabiej wypadły Pogoń Szczecin, Podbeskidzie Bielsko-Biała i Zagłębie Lubin. Ranking popularności w social media bierze pod uwagę wpisy w języku polskim określone jako publiczne na Facebooku, Twitterze oraz YouTubie.


Wykres 2. Liczba publikacji w social mediach na temat dziesięciu najpopularniejszych klubów Ekstraklasy w podziale na analizowane portale

W klasyfikacji medialności polskich piłkarzy występujących w pięciu czołowych ligach europejskich* bez poważniejszych zmian. Na czele w dalszym ciągu z miażdżącą przewagą Robert Lewandowski, a za jego plecami – podobnie jak przed miesiącem – Jakub Błaszczykowski i Artur Boruc. Czwartą lokatę uzyskał Wojciech Szczęsny, a piątą – Kamil Glik.

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, wybranych portali internetowych i mediów społecznosciowych. W październiku 2013 przeanalizowano 16 tys. publikacji z mediów tradycyjnych oraz 71 tys. postów z social media. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 października 2013 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 628 tys. informacji z mediów tradycyjnych.

*Badanie objęło piłkarzy z „wielkiej piątki” lig europejskich – angielskiej, francuskiej, hiszpańskiej, niemieckiej i włoskiej.

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
Wykres 1
png
Wykres 2
png
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ