Legia i Widzew najbardziej medialne w kwietniu

STRONA GŁÓWNA >> >>

Legia i Widzew najbardziej medialne w kwietniu

Legia Warszawa wyprzedziła Lecha Poznań i w kwietniu powróciła na pozycję lidera pod względem medialności klubów PKO BP Ekstraklasy. W Fortuna I lidze po raz kolejny najlepszy okazał się Widzew Łódź, a wśród piłkarzy równych sobie nie miał Robert Lewandowski – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W kwietniu Legia Warszawa i Lech Poznań zdecydowanie wyprzedziły resztę stawki, jako jedyne notując ponad 3 500 publikacji w analizie „Piłka w grze”. Stołeczny klub odnotował przeciętny sportowo miesiąc, ale udział w ½ finału Fortuna Pucharu Polski oraz informacje organizacyjne związane chociażby z nowym trenerem pozwoliły mu nieznacznie wyprzedzić Lecha Poznań. Dodatkowym bonusem był także dość medialny „Mecz o Pokój” z Dynamem Kijów.

„Kolejorz” także grał w półfinale krajowego pucharu, a sportowo spisywał się bez zarzutu. Wygrał bowiem pięć z sześciu spotkań, remisując jedynie właśnie z Legią. Ligowy klasyk jak zwykle wywołał wiele emocji, a także kontrowersji. Niepodyktowany rzut karny w ostatnich sekundach spotkania stał się przyczyną wielu dyskusji oraz analiz.

Na trzecim stopniu podium uplasowała się walcząca o mistrzostwo kraju Pogoń Szczecin, która w kwietniu przegrała jednak dwa spotkania, co mocno oddaliło ją od tego celu. Warto zauważyć, że na kolejnych miejscach znalazły się walczące o utrzymanie Wisła Kraków i Śląsk Wrocław. Oba zespoły są niezwykle medialny i ich spadek byłby w tym kontekście bolesny dla całej ligi. Czołową szóstkę uzupełnił Raków Częstochowa, który poza walką o mistrzostwo Polski grał także w półfinale krajowych rozgrywek.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w kwietniu 2022 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

W kwietniu najlepszy medialnie w Fortuna I Lidze okazał się Widzew Łódź, a czołową trójkę po raz kolejny stanowiły te same zespoły. Co najważniejsze, wszystkie z nich walczą o awans do PKO BP Ekstraklasy, co pokazuje, że w parze z wynikami sportowymi idzie także zainteresowanie mediów. Pod tym względem warto zwrócić uwagę na Miedź Legnica, która także znalazła się wysoko w rankingu medialności, a już wiadomo, że w przyszłym sezonie zagra w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce. Co ciekawe, Widzew okazał się znacznie lepszy od lokalnego rywala, bowiem ŁKS znalazł się dopiero na 13. pozycji pod względem obecności w mediach w kwietniu.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w kwietniu 2022 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

Wśród polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig tradycyjnie już najlepszy był Robert Lewandowski. „Lewy” po raz kolejny zdeklasował swoich rywali, a w aspekcie sportowym zdobył 4 bramki, zaliczył 2 asysty i wydatnie pomógł swojemu zespołowi w zdobyciu kolejnego tytułu Mistrza Niemiec. Na drugim miejscu znalazł się Arkadiusz Milik, a na trzecim Wojciech Szczęsny. W czołowej piątce znaleźli się jeszcze Piotr Zieliński i Jakub Moder, który niestety doznał poważnej kontuzji. W kwietniu wręcz wybuchło zainteresowanie Nicolą Zalewskim. Polak zaczął występować w pierwszym składzie AS Roma, zaliczając dwie asysty w Lidze Konferencji Europy, co spotkało się z ogromnym zainteresowaniem mediów i kibiców.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w kwietniu 2022 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

 

—————————————————————————-

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Marketingu i PR
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

Informacja prasowa_11.05.2022
docx
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ