Kukiz podbija social media

STRONA GŁÓWNA >> >>

Kukiz podbija social media

Stagnacja na polskiej scenie politycznej. Najpopularniejszą partią w mediach wciąż pozostaje Prawo i Sprawiedliwość, a niekwestionowanym numerem jeden Jarosław Kaczyński. Wielką niespodzianką jest za to niespodziewane przetasowanie sił w zestawieniu liderów w social media. Na czele pojawił się Paweł Kukiz, który nie tylko trzykrotnie poprawił swój wynik, ale i skutecznie zdeklasował prezesa PiS – wynika z raportu „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Prawo i Sprawiedliwość wciąż rośnie w siłę. To o partii Jarosława Kaczyńskiego po raz kolejny pojawiło się najwięcej informacji, bo aż 51,7 tys. Platforma Obywatelska, która jeszcze we wrześniu próbowała poprawić swój wynik, nieznacznie zniżkuje, ale 16,2 tys. publikacji wciąż daje jej drugiej miejsce. Tuż za nią uplasowała się Nowoczesna z wynikiem 9,4 tys. Czwartą lokatę zajęło PSL z 9,3 tys. informacji. Mniej atrakcyjna dla mediów była partia Kukiz`15 z wynikiem 7,5 tys. Ostatnie miejsce w październikowym zestawieniu należy do Mniejszości Narodowej, o której media wspomniały tylko 249 razy.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat analizowanych partii politycznych i stowarzyszeń w październiku 2016

 

Najwięcej informacji o partii rządzącej ponownie opublikowano w internecie. O poczynaniach PiS na portalach informacyjnych wspomniano aż w 33,5 tys. artykułów. Publikacje pojawiały się też w telewizji (7,2 tys.), prasie (6,6 tys.) i radiu (4,4 tys.). W porównaniu do PiS, PO wciąż pozostaje w tyle. O ugrupowaniu Grzegorza Schetyny w internecie zamieszczono prawie pięć razy mniej publikacji niż o partii rządzącej. PO nie rozpieszczały też pozostałe media: prasa (1,5 tys.) i radio (2,6 tys.). Więcej informacji umieszczono za to w telewizji (5 tys.). Przekazy determinowały: TVN24, TVP Info i Polsat News.


Wykres 2. Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w październiku 2016

 

W zestawieniu liderów ugrupowań politycznych też bez większych niespodzianek. Medialnym numerem jeden wciąż pozostaje Jarosław Kaczyński, o którym wspomniano w 13,6 tys. informacjach. Na drugim miejscu, ze znacznie gorszym wynikiem znalazł się Grzegorz Schetyna (3,4 tys.). Na podium załapał się też Ryszard Petru z Nowoczesnej (1,6 tys.), nieznacznie wyprzedzając Władysława Kosiniaka-Kamysza z PSL.


Wykres 3. Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w social media w październiku 2016

 

Zaskakujące za to są październikowe wyniki publikacji pojawiających się w social media. Choć Jarosław Kaczyński znacznie poprawił swoje notowania, spadł na drugie miejsce. Paweł Kukiz, który w zeszłym miesiącu zajmował trzecią lokatę, teraz znacznie wysunął się na prowadzenie. Informacji o nim było ponad trzy razy więcej niż we wrześniu.

Ekwiwalent reklamowy Jarosława Kaczyńskiego analitycy wycenili na ponad 613 mln zł. To dwa razy lepszy wynik niż ten, który osiągnął Grzegorz Schetyna (296 mln zł).

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ