Kobiety górą w „Sportowej wojnie płci” – Jędrzejczyk zbiła Khalidowa

STRONA GŁÓWNA >> >>

Kobiety górą w „Sportowej wojnie płci” – Jędrzejczyk zbiła Khalidowa

Joanna Jędrzejczyk pokonała w mediach tradycyjnych Mameda Khalidowa. W przypadku zawodniczki z Olsztyna ogromne znaczenie miała przegrana z Rose Namajunas podczas gali UFC 217 w Nowym Jorku, kiedy to Polka straciła pas mistrzowski – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów z serii „Sportowa wojna płci”.

Od 1 kwietnia 2017 do 31 marca 2018 roku medialny pojedynek Joanny Jędrzejczyk z Mamedem Khalidowem przebiegał bardzo burzliwie – 37-latek był bardziej medialny na początku i końcu analizowanego okresu, natomiast polska wojowniczka z UFC zdominowała środek cyklu. W sumie Jędrzejczyk odnotowała w tym samym czasie 9 189 publikacji w prasie, Internecie, radiu i TV, podczas gdy Khalidow 6 787. W przypadku obydwu sportowców najwięcej materiałów opublikowano w Internecie (7 795 Jędrzejczyk – 5 668 Khalidow), a najmniej w TV (239 – 364). Właśnie telewizja była jedynym medium, w którym częściej obecny był 37-latek.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat Joanny Jędrzejczyk i Mameda Khalidowa od 1 kwietnia 2017 do 31 marca 2018

 

W analizowanym okresie publikacje ze wzmiankami na temat Jędrzejczyk mogły wygenerować ponad 4,44 mld kontaktów potencjalnych odbiorców z tymi informacjami, podczas gdy te z doniesieniami na temat Khalidowa – blisko 3,36 mld. W obu przypadkach szeroki odbiór przekazu gwarantowały główne internetowe serwisy ogólnoinformacyjne i sportowe, wśród których prym wiodły Sportowefakty.wp.pl, Sport.pl oraz Przegladsportowy.pl.

Jędrzejczyk zdystansowała Khalidowa także jeśli chodzi o ekwiwalent reklamowy publikacji, w których wzmiankowano o sportowcach. Wartość materiałów z doniesieniami o zawodniczce z Olsztyna wyniosła ponad 57,7 mln zł, podczas gdy o zawodniku znanym z KSW nieco ponad 38,6 mln zł.


Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Joanny Jędrzejczyk i Mameda Khalidowa od 1 kwietnia 2017 do 31 marca 2018

 

W przypadku obu sportowców, najwięcej publikacji wygenerowały dla nich gale, których byli bohaterami. W przypadku Jędrzejczyk była to wspomniana wyżej UFC 217 zorganizowana w listopadzie 2017 r. w Nowym Jorku, a w przypadku Khalidowa odbywające się w maju 2017 r. KSW 39 na PGE Narodowym oraz KSW 42 z marca br.

Jeśli chodzi o najbardziej aktywne media w tym okresie, prym wiodły serwisy internetowe zajmujące się mieszanymi sztukami walki – Mma.pl, Lowking.pl, Inthecage.pl i Mmarocks.pl. W przypadku Jędrzejczyk w czołówce najbardziej aktywnych mediów znalazły się także Sporty-walki.org, Fight24.pl i Naszemma.pl, a w przypadku Khalidowa Sporty-walki.org, Mymma.pl i Naszemma.pl. Duże ilości materiałów opublikowały popularne serwisy sportowe, z których najwięcej zamieściły Sportowefakty.wp.pl, Polsatsport.pl i Sport.pl.

W mediach społecznościowych nastąpiło odwrócenie ról – tu zdecydowaną przewagę miał Khalidow – 51 515 wpisów i komentarzy, podczas gdy na temat Jędrzejczyk odnotowano ich 34 030. Różne były też główne kanały komunikacji obu sportowców – w przypadku zawodnika KSW był to Facebook (ponad 44,5 tys. wzmianek przy nieco ponad 9,2 tys. Jędrzejczyk), natomiast w przypadku zawodniczki UFC – Instagram (ponad 21,3 tys. wzmianek przy zaledwie 1,5 tys. o Khalidowie). 37-latek wygrał także pojedynek na YouTube (3486 – 659), ale przegrał na Twitterze (1681 – 2718).

 

Pobierz infografikę „Sportowa wojna płci”

Zapoznaj się z pozostałymi raportami dla mediów

 

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska

Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR

kom: +48 697 410 980

tel. +48 61 66 26 005 wew. 128

msosnowska@psmm.pl

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14

www.psmm.pl

www.twitter.com/PSMMonitoring

www.facebook.com/PSMMonitoring

www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
png
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ