Isia: 2 mln dolarów w kieszeni i potencjał reklamowy 9 mln złotych
Aż 1,6 tys. publikacji i 8,8 mln złotych ekwiwalentu reklamowego to medialny efekt spektakularnego sukcesu Agnieszki Radwańskiej w turnieju mistrzyń WTA. Marketingowa wartość jednej z najcenniejszych gwiazd polskiego sportu znacznie wzrosła – podsumowuje „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Polka wygrała wczoraj w Singapurze turniej WTA Finals. Wzięło w nim udział osiem najwyżej w tym roku sklasyfikowanych tenisistek świata, z wyjątkiem Sereny Williams. O sukcesie naszej tenisistki rozpisywały się wszystkie media. Najwięcej wzmianek odnotowano w internecie – 1,1 tys. materiałów, a następnie w źródłach radiowych – 0,2 tys., prasie – 0,1 tys. i telewizji – 0,1 tys.
Wykres 1. Liczba publikacji na temat Agnieszki Radwańskiej w internecie, prasie i RTV w dniach 1-2.11.2015 r. w podziale na media
Analizowane materiały zostały oszacowane pod kątem ekwiwalentu reklamowego. Kwota, jaką sponsorzy Radwańskiej musieliby wydać, gdyby publikacje w prasie, radiu i TV były reklamą, wyniosła 8,8 mln złotych.
– Tak ogromny sukces sportowy, ale także medialny przełoży się na wartość marketingową sportsmenki. Popularność Radwańskiej mogą wykorzystać marki w celu budowania wizerunku oraz zwiększenia sprzedaży. Dla klientów naturalne działania promocyjne, takie jak np. zdjęcia z turnieju są zdecydowanie bardziej wiarygodne niż standardowa reklama, dlatego tak ważne dla brandów jest to, w czym występuje tenisistka, czy z jakich produktów korzysta – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR z firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
9 tys. wzmianek w social media
Tysiące komentarzy i gratulacji zalało wczoraj media społecznościowe. Tylko w dniu zwycięstwa internauci wzmiankowali na temat Radwańskiej prawie 9 tys. razy. Zdecydowanie częściej informowali o wygranej na Facebooku niż na Twitterze: 5,1 tys. wpisów i komentarzy do 3,5 tys. tweetów.
Wykres 2. Liczba publikacji na temat Agnieszki Radwańskiej w social media w dniach 31.10.-2.11.2015 r. do godz. 10.00
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
Zapoznaj się z innymi raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne
Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ