Euroafera w mediach

STRONA GŁÓWNA >> >>

Euroafera w mediach

Wynik referendum w Wielkiej Brytanii był zaskoczeniem nie tylko dla rynków, polityków, ekonomistów, ale także dla mediów. W doniesieniach z prasy, radia, tv i portali internetowych przeważały opinie, że Brexit będzie miał negatywne konsekwencje dla Polaków – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Od początku czerwca do końca lipca w nawiązaniu do wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej w mediach pojawiło się 58,4 tys. materiałów. Zdecydowanie najwięcej, bo 75 proc. to materiały pochodzące z portali internetowych. Drugim medium, które często informowało o Brexicie była telewizja – doniesienia stanowiły 10 proc. przekazu. 8 proc. z kolei należało do radia, a 7 proc. do prasy.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat Brexitu w podziale na media w okresie 1.06-31.07.2016 r.

 

Temat pojawiał się głównie w TVN24 BiŚ (1,6 tys. wzmianek), Biznes.polskaprasa.pl (1,5 tys. materiałów), Stooq.com (1,2 tys.), ale także w Radiu TOK FM (1,1 tys.) oraz redakcji Polskieradio.pl (1 tys.). W TOP10 najpopularniejszych źródeł znalazły się także TVP Info, Marketinvest.pl, Forsal.pl, Rp.pl i TVN24.

Natomiast pod względem wskaźnika dotarcia liderem został portal Wiadomosci.onet.pl (11,4 mld potencjalnych kontaktów), a na kolejnych lokatach uplasowali się Biznes.onet.pl (7,3 mld), TVN24.pl (0,4 mld).


Wykres 2. Rozkład w czasie publikacji na temat Brexitu w okresie 1.06-31.07.2016 r.

 

Dziennikarze interesowali się tematem od połowy czerwca, jednak najwyższy pik odnotowano 23 czerwca – w dniu wyników referendum.

W przekazie medialnym negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej przeważały nad pozytywnymi. Dziennikarze często podkreślali obawy Polaków, m.in. możliwość utraty zasiłków socjalnych, utrudnionego dostępu do rynku pracy, niepewności, ewentualność ostrzejszych kontroli na granicach, konieczności posiadania pozwolenia na pracę w UK. W mediach zastanawiano się także, jak nowa sytuacja w Unii przełoży się na fundusze płynące do Polski, a także przyszłość całej Unii Europejskiej. Niepokój wywoływały także informacje o wyjściu z Unii kolejnych państw (wśród nich wymieniano Francję, Holandię, Austrię, Hiszpanię).


Schemat 1. Konotacje emocjonalne związane z Brexitem

 

Zastanawiano się ponadto, jakie konsekwencje Brexit przyniesie Wielkiej Brytanii. W doniesieniach medialnych pojawiały się informacje na temat przedłużającej się niepewności, która będzie ciążyła na angielskiej gospodarce i negatywnie wpłynie na ocenę kredytową kraju. Brexit może także zapoczątkować podział samej Wielkiej Brytanii.

 

Raport „Brexit”

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ