Czy zmiana trenera pomogła Legii Warszawa w medialnym wyścigu?

STRONA GŁÓWNA >> >>

Czy zmiana trenera pomogła Legii Warszawa w medialnym wyścigu?

We wrześniu rozegrano dwie ostatnie kolejki eliminacji do przyszłorocznych Mistrzostw Świata – przerwa w rozgrywkach ligowych i zainteresowanie reprezentacją widoczne było także w mediach. Robert Lewandowski odnotował w tym okresie więcej publikacji niż większość klubów LOTTO Ekstraklasy. W najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce najbardziej medialna okazała się Legia Warszawa, która w tym okresie zmieniła trenera. Z podium po raz pierwszy od wielu miesięcy spadł za to Lech Poznań – wyprzedziły go Wisła Kraków i Śląsk Wrocław – wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Prym w publikacjach o Legii wiodły serwisy sportowe – sport.pl, sportowefakty.wp.pl oraz przegladsportowy.pl. Z mediów drukowanych najczęściej o mistrzu Polski informowały „Przegląd Sportowy”, „Sport”, „Piłka Nożna” oraz „Kurier Poranny”. Wśród najaktywniejszych autorów wymienionych z imienia i nazwiska przewodzi Antoni Bugajski (Przegląd Sportowy), a za nim znaleźli się Robert Błoński (Przegląd Sportowy) oraz Bartosz Rzemiński (sport.pl).

Drugi miesiąc z rzędu zaraz za Legią uplansowała się Wisła Kraków. Mediom nie umknęły zaskakująco dobre wyniki sportowe oraz… wizyta antyterrorystów w siedzibie klubu. „Biała Gwiazda” zajęła drugie miejsce w ogólnym zestawieniu, ale zdecydowanie wygrała w liczbie publikacji w drukowanych mediach regionalnych, co widać także po zestawieniu najbardziej aktywnych w kontekście Wisły mediów. Najwięcej wzmianek odnotował „Dziennik Polski”, a zaraz za nim znalazł się serwis gol24.pl. W pierwszej piątce znalazło się także miejsce dla innego regionalnego medium drukowanego – „Gazety Krakowskiej”, co jest ewenementem wśród najbardziej aktywnych mediów klubów LOTTO Ekstraklasy. O Wiśle najczęściej wzmiankowali: Bartosz Karcz (media Polska Press – głównie „Dziennik Polski” i „Gazeta Krakowska”), Michał Trela oraz Mateusz Miga (obaj „Przegląd Sportowy”).

Trzecie miejsce niespodziewanie zajął Śląsk Wrocław, który w przeciwieństwie do dwóch pierwszych drużyn nie grał meczu w Pucharze Polski, co pozwoliłoby wygenerować dodatkowe publikacje. Klubowi z Dolnego Śląska pomógł terminarz meczów oraz powiązane z tym… zwolnienie Jacka Magiery z Legii Warszawa. Były już szkoleniowiec „Wojskowych” z Warszawy został zwolniony właśnie po meczu z wrocławianami, a media zarówno przy okazji zwolnienia, jak i zatrudnienia Romeo Jozaka, chętnie wzmiankowały o meczu ze Śląskiem. Dużym zainteresowaniem mediów cieszył się także pojedynek z Lechem Poznań, a w analizowanym okresie nie zabrakło materiałów na temat zaskakująco dobrej frekwencji na meczach wrocławian. Najbardziej aktywnymi mediami w kontekście zespołu prowadzonego przez Jana Urbana były: „Sport”, „Przegląd Sportowy”, przegladsportowy.pl oraz sportowefakty.wp.pl. Wśród dziennikarzy prym wiedli redaktorzy „PS”: Antoni Bugajski oraz Michał Guz.


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy we wrześniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

Ostatni w piłkarskiej tabeli NICE 1. ligi Ruch Chorzów jest niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o medialność wśród zespołów występujących w tych rozgrywkach. Za jego plecami zaszły drobne zmiany – na drugim miejscu sklasyfikowany został Chrobry Głogów, trzecie miejsce nadal jest jednak dzierżone przez Podbeskidzie Bielsko-Biała. We wrześniu dominującym tematem dla zespołu z Cichej była zmiana trenera, którym został Juan Ramon Rocha. O „Niebieskich” najczęściej informowały: „Sport”, gol24.pl oraz „Przegląd Sportowy”, a wysoko w zestawieniu znalazły się także inne regionalne media – „Dziennik Zachodni” oraz „Gazeta Wyborcza – Katowice”.


Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn NICE 1. ligi we wrześniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

We wrześniu skokowo wzrosła liczba publikacji o reprezentantach Polski. Miało to oczywiście związek z ostatnimi meczami eliminacji do przyszłorocznych mistrzostw świata. Kolejny miesiąc z rzędu niedościgniony pod względem liczby publikacji był Robert Lewandowski, na temat którego odnotowano blisko dwa razy więcej wzmianek niż o Arkadiuszu Miliku. Piłkarz Napoli pod koniec września doznał poważnej kontuzji kolana, która w znaczący sposób wpłynęła na wynik. Kolejne miejsca znaleźli kluczowi dla reprezentacji Kamil Glik, Piotr Zieliński, Wojciech Szczęsny (który niespodziewanie zagrał w obu eliminacyjnych meczach), Grzegorz Krychowiak oraz Łukasz Piszczek.


Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich we wrześniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,6 mln informacji.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:

 

Katarzyna Popławska

kierownik działu marketingu i PR

mobile: +48 697 410 680

tel. +48 61 66 26 005 wew. 128

kpoplawska@psmm.pl
 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14

www.psmm.pl

www.twitter.com/PSMMonitoring

www.facebook.com/PSMMonitoring

www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ