Co z tymi nagrodami?
Kryzys goni kryzys. Prawo i Sprawiedliwość znów musi się tłumaczyć. Tym razem nie z wprowadzanych ustaw, a z nagród dla ministrów, które przyznała odchodząca premier – Beata Szydło. Temat zrobił się głośny za sprawą posła PO, który poprosił o uzasadnienie premii. W parlamencie zawrzało. Czyżby opozycja znów zwarła szyki przeciwko obozowi rządzącemu? Na kryzysie wizerunkowym PiS na razie skorzystała Nowoczesna, PO coraz bliżej dna – wynika z raportu „Co tam panie w polityce” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
„Nowi” i „starzy” ministrowie zadomowili się w swoich gabinetach, a echa lutowego kryzysu dyplomatycznego z Izraelem powoli milkną. Zdawało się, że sytuacja w rządzie Mateusza Morawieckiego jest opanowana. Do czasu. W marcu wybuchła nowa afera. Wszystko zaczęło się od interpelacji posła Krzysztofa Brejzy, który w końcu otrzymał odpowiedź na pytanie o wysokość nagród finansowych dla poszczególnych członków gabinetu ówczesnej premier, Beaty Szydło. Okazało się, że premie – i to niemałe – otrzymali wszyscy ministrowie.
Polityczna zawierucha wokół nagród wpłynęła na liczbę publikacji o partiach. W marcu pojawiło się ich ponad 13 tys. więcej niż w lutym. Czołówka bez większych zmian. Największym zainteresowaniem mediów cieszyło się Prawo i Sprawiedliwość (51 tys.). Za obozem rządzącym znalazła się Platforma Obywatelska – z niezmiennie słabym wynikiem (17 tys.). Tym razem na podium załapało się Polskie Stronnictwo Ludowe (11 tys.). O Nowoczesnej wspomniano w 9 tys. publikacji.
Kaczyński, Kukiz, Lubnauer
Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdzili także liczbę materiałów na temat liderów z czołowych ugrupowań polskiej sceny politycznej. W marcu zrobiło się tutaj bardzo ciekawie. Numerem jeden dalej jest Jarosław Kaczyński. W social media cieszy się taką samą popularnością jak w ubiegłym miesiącu. Ale tuż za nim wielkie wiosenne roszady. Paweł Kukiz znów wrócił do łask (47 tys.), a za nim Katarzyna Lubnauer (33 tys.). Liderka Nowoczesnej uzyskała siedem razy lepszy wynik niż w lutym. W dodatku wyprzedziła Grzegorza Schetynę (26 tys.). Szef PO od dawna nie zajmował tak niskiej lokaty. Co prawda jest na drugim miejscu w zestawieniu dotyczącym liczby przekazów w mediach tradycyjnych, ale z niewielką przewagą nad Lubnauer.
Ekwiwalent reklamowy dla Prawa i Sprawiedliwości w marcu wyniósł ponad 561 mln zł. Przekazy medialne zdominowały TVN24, TVP Info i Polsat News.
Pełna wersja raportu „Co tam panie w polityce”, dawniej „Scena Polityczna”
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne
Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ