Co ma Szydło do broszki?

STRONA GŁÓWNA >> >>

Co ma Szydło do broszki?

Broszki stały się niewątpliwie znakiem rozpoznawczym Beaty Szydło. Dzięki temu elementowi biżuterii premier błyszczała w mediach aż w 15,3 tys. materiałów – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Ozdoby prezes Rady Ministrów cieszyły się największą popularnością w mediach społecznościowych. Od zaprzysiężenia nowego rządu 16 listopada 2015 r. do 29 lutego 2016 r. na temat broszek Beaty Szydło ukazało się aż 15 tys. wzmianek w social media.

89 proc. przekazu w social media należało do Facebooka. Internauci często pisali o broszkach także na Twitterze (5 proc.) i na forach (5 proc.). Niewiele informacji o biżuterii premier można było znaleźć na YouTubie lub Instagramie.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat broszek Beaty Szydło w social media w dniach 16.11.2015-29.02.2016 r.

 

Broszki Beaty Szydło doczekały się własnych fanpage’y. Istnieją między innymi strony społecznościowe „Broszki pani premier Beaty Szydło”, „Wszystkie broszki Beaty Szydło” czy „Broszki Beaty Szydło”.

Temat kultowej biżuterii internauci podejmują także w innych źródłach. Duże zaangażowanie wzbudziły m.in. satyryczny post na fanpage’u „Oczko mu się odlepiło. Temu misiu.” (52 tys. fanów) oraz grafika umieszczona na stronie „Nie lubię PiS-u” (150 tys. fanów).


Zdjęcie 1. Wpis na fan page’u „Oczko mu się odlepiło. Temu misiu.”
Źródło: https://www.facebook.com/OczkoMuSieOdlepiloTemuMisiu/photos/a.261822180597246.54656.256441574468640/857693917676733/?type=3&theater


Zdjęcie 2. Wpis na fanpage’u „Nie lubię PiS-u”
Źródło: https://www.facebook.com/nie.lubie.PiSu/photos/a.155674944508551.39692.155394177869961/947257855350252/?type=3&theater

 

W mediach tradycyjnych na temat broszek ukazało się 248 publikacji. Najczęściej można było je znaleźć na portalach internetowych (64 proc. przekazu), a następnie w prasie (20 proc.) i telewizji (13 proc.). Najmniej materiałów na ten temat wyemitowano w radiu (zaledwie 2 proc.).

O ozdobach najczęściej informowali dziennikarze reprezentujący redakcje Se.pl (21 publikacji), Fakt.pl (16), Superstacja (11), „Super Express” (10) oraz TVN24 (9) i Gorzow.com (9). W TOP 10 znalazły się także tytuły Superseriale.se.pl, Kobieta.wp.pl, Tokfm.pl i Wiadomosci.onet.pl.

– Zawsze mówiłam, że jest to kobieta bardzo mocna wizerunkowo. Bardzo dobrze wygląda w garniturach. Garnitury jej służą bardziej niż sukienki. Szydło postępuje bardzo dobrze dobierając do garniturów broszki, czyli typowo kobiece ozdoby – tłumaczyła Zosia Ślotała, stylistka w komentarzu dla portalu Se.pl (http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/slotala-o-stylu-szydlo-dobrze-jej-w…)

Materiały nawiązujące do popularnych ozdób Szydło osiągnęły dotarcie na poziomie blisko 350,6 mln potencjalnych kontaktów z odbiorcami, a ekwiwalent reklamowy wyniósł 5,2 mln złotych. 85 proc. przekazu należało do źródeł ogólnopolskich.


Wykres 2. Najpopularniejsze frazy występujące w tytułach publikacji w kontekście broszek Beaty Szydło w dniach 16.11.2015-29.02.2016 r.

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ