Ciąża i marketing idą w parze – baby boom celebrytek

STRONA GŁÓWNA >> >>

Ciąża i marketing idą w parze – baby boom celebrytek

Na ciąży i macierzyństwie można sporo zarobić, a marketing ciążowy przeżywa prawdziwy rozkwit. Z którą przyszłą mamą najbardziej opłaca się współpracować markom? „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził popularność medialną dziesięciu topowych celebrytek polskich i zagranicznych spodziewających się dziecka.

Zaangażowanie Anny Lewandowskiej w działania promocyjne marek parentingowych może się okazać doskonałą decyzją marketingową. Sportsmanka cieszyła się w 2016 r. największym zainteresowaniem polskich mediów spośród wszystkich analizowanych mam, a sama informacja o ciąży wywołała lawinę publikacji. Na jej temat w kontekście dziecka opublikowano 2,7 tys. materiałów. Żona piłkarza zgarnęła 71 proc. medialnego tortu. Miejsca na podium pod względem liczby materiałów zajęły także Natalia Kukulska (309 publikacji) i Natalie Portman (275).

Wyraźnie mniejszym powodzeniem rodzimych mediów cieszyły się Małgorzata Socha (154), Otylia Jędrzejczak (147), Janet Jackson (92) i Irina Shayk (69). Zestawienie zamykają Geri Halliwell (32), Ciara (30) i Anna Kerth (21).


Wykres 1. Liczba publikacji na temat ciąż celebrytek opublikowana w dniach 1.1.2016-31.12.2016 r. (prasa, internet, RTV)

 

Z analizy medialności w poszczególnych typach źródeł wynika, że na portalach internetowych i w prasie rozkład miejsc jest zbliżony. Dominują Lewandowska i Kukulska. Jednak w przypadku radia i telewizji dziennikarze najczęściej informowali o Lewandowskiej, a następnie o Otylii Jędrzejczak.

Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowali także ekwiwalent reklamowy publikacji. Informacje na temat Anny Lewandowskiej osiągnęły największy AVE – na poziomie 35,4 mln zł. Oczko niżej znalazła się Natalie Portman z wynikiem 8,2 mln zł, a trzecią lokatę zajęła Otylia Jędrzejczak (3,6 mln zł).


Wykres 2. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy materiałów na temat ciąż celebrytek opublikowanych w dniach 1.1.2016-31.12.2016 r. (prasa, internet, RTV)

 

Pojawianie się danej postaci na pierwszych stronach gazet to wypadkowa popularności oraz potencjału sprzedażowego w ocenie wydawców pism. Na okładkach czasopism najczęściej można było znaleźć informacje o spodziewanym dziecku Lewandowskiej, ale także Małgorzaty Sochy i Natalii Kukulskiej.

Przyszłe mamy w social media

W mediach społecznościowym prym wiodła także Lewandowska. Na jej temat w kontekście ciąży internauci opublikowali 6,7 tys. wzmianek. Dużą popularnością cieszyła się także Natalia Kukulska (3,5 tys.) i Małgorzata Socha (3,3 tys.). Internauci najrzadziej pisali o Geri Halliwell, Ciarze i Natalie Portman.


Wykres 3. Liczba publikacji na temat ciąż celebrytek opublikowanych w dniach 1.1.2016-31.12.2016 r. (social media)

 

Lewandowska nr 1

Anna Lewandowska jest zdecydowaną faworytką mediów. Najczęściej o sportsmance pojawiły się informacje na portalach Party.pl, Jastrzabpost.pl oraz Eska.pl. Natomiast w radiu dominowały Radio Zet i RMF FM, a w telewizji Superstacja i TVN24.

I choć 89 proc. przekazu na temat Lewandowskiej pochodził z www, to promocyjnie Ania najbardziej zyskała w prasie – aż 66 proc. AVE dotyczy właśnie gazet. Natomiast ekwiwalent reklamowy materiałów z portali internetowych to 9,9 mln.

Informacje opublikowane w kontekście żony Lewego wygenerowały dotarcie na poziomie 2,2 mld potencjalnych kontaktów.

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ