Borussia vs Legia – jazda bez trzymanki
Mecz Borussia Dortmund – Legia Warszawa zapisał się w historii Ligii Mistrzów – dwanaście goli w ciągu jednego spotkania to nowy rekord. W mediach spotkanie okrzyknięto „jazdą bez trzymanki”, a na jego temat ukazało ponad 9 tys. publikacji – wynika z danych „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
22 listopada 2016 roku w Dortmundzie odbył się mecz Borussii Dortmund z Legią Warszawa. Nic nie zapowiadało, że wtorkowe starcie zakończy się tak rekordowym wynikiem. Tylko w pierwszej połowie padło aż siedem bramek. Ostateczny wynik 8:4 dał zwycięstwo wicemistrzowi Niemiec. Spotkanie obfitowało nie tylko w golei, ale też w rekordy. Komentatorzy podkreślali, że zarówno u gospodarzy, jak i gości zawiodła defensywa. Spotkanie uzyskało kwieciste przydomki: „szalonony”, „pełen rekordów”, „rekordowy festiwal futbolu”, „jazda po lodzie bez trzymanki”, „impreza”.
Spotkanie w Dortmundzie okazało się interesującym tematem dla mediów. Według badania „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” od 21 do 23 listopada (do godziny 12.00) w mediach tradycyjnych opublikowano na ten temat ponad 2 tys. publikacji.
W mediach społecznościowych ukazało się w tym czasie aż 7 tys. wpisów. Zdecydowana większość materiałów pojawiła się na Facebooku. Wyjątkowe zainteresowanie obserwowano 22 listopada między godziną 21.00 a 23.00, czyli w trakcie i po zakończeniu meczu. W przeważającej części wpisów dokonywali mężczyźni.
Wykres 1. Liczba publikacji na temat meczu Borussia Dortmund – Legia Warszawa
Dwanaście goli w ciągu jednego meczu to nowy rekord Ligi Mistrzów. Ostatni dotyczył meczu z 2003 roku w Monte Carlo, gdy AS Monaco strzeliło osiem goli Deportivo La Coruna, ale straciło trzy (czyli jeden mniej niż Legia w Dortmundzie).
Warto zauważyć, że rekord liczby bramek w jednym spotkaniu Ligi Mistrzów nie jest jedynym, jaki padł we wtorkowym starciu. Legia Warszawa pobiła również rekord, jeśli chodzi o gole stracone w fazie grupowej Ligi Mistrzów. Legioniści do tej pory pozwoli wbić sobie 24 gole.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
Zapoznaj się z innymi raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne
Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ