Black Week 2023: wzrost medialności zakupowego święta o ponad 45%

STRONA GŁÓWNA >> >>

Black Week 2023: wzrost medialności zakupowego święta o ponad 45%

Black Friday – jedno z najbardziej wyczekiwanych świąt zakupowych, przekształciło się w coś więcej niż wyłącznie 24-godzinną gorączkę zakupów. Od pewnego czasu śmiało możemy mówić o Black Week, a nawet Weeks, gdyż okres promocji, wyprzedaży i specjalnych okazji zakupowych znacząco rozciąga się w czasie. Jak wynika z danych udostępnionych przez PSMM Monitoring & More, popularność i entuzjazm Polaków względem zakupowego szaleństwa rośnie z roku na rok.

 Dane zgromadzone przez PSMM Monitoring & More za okres od 1 do 22 listopada br. zawierają analizę ponad 20 tys. publikacji w mediach tradycyjnych (prasa, internet, radio oraz TV) o łącznym AVE 65 412 975 zł oraz ponad 18 tys. wzmianek i komentarzy w mediach społecznościowych. Większość spośród tych publikacji miała charakter neutralny i stanowiła źródło informacji na temat aktualnych ofert dostępnych w sprzedaży stacjonarnej i on-line. – To, co wybija się na tle komunikatów dotyczących corocznego święta zakupów to wątek wejścia w życie unijnej dyrektyw Omnibus, dzięki której sprzedaż produktów i usług stała się bardziej transparentna, a sztuczne windowanie cen przez sprzedawców trudniejsze. Z pewnością zmiana ta wpłynęła pozytywnie na odbiór samego „święta” i wzrost entuzjazmu Polaków względem atrakcyjnych promocji – komentuje Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych PSMM Monitoring & More.

W mediach tradycyjnych większość, bo ponad 20 tys. publikacji została opublikowana w serwisach internetowych. Z kolei w social mediach w Top 3 platform wykorzystywanych przez marki i internautów do dyskusji na temat „zakupowego szaleństwa” znalazły się: Instagram, Facebook oraz X (dawny Twitter). Wśród najbardziej widocznych kampanii realizowanych przez marki w mediach społecznościowych, znaleźli się przedstawiciele branż takich jak: beauty, odzież i obuwie, biżuteria czy elektronika.

Porównując dane z analogicznego okresu roku ubiegłego, widzimy wyraźny wzrost informacji dotyczących Black Friday/Black Week – o ponad 45% – komentuje Tomasz Lubieniecki. Jak dodaje: – Polacy, podobnie jak w latach poprzednich, upatrują w zakupowym święcie szansy na zakup pożądanego produktu w nowej, atrakcyjnej cenie.

 O rosnącej popularności największego święta wyprzedaży świadczy fakt, że z roku na rok coraz mocniej akcentowane jest ono także w innych branżach. Zniżkami coraz chętniej kuszą m.in. banki (preferencyjne oprocentowania kredytów), placówki medyczne czy portale turystyczne, takie jak chociażby Booking czy Travelist.pl.

Doskonale rozumiemy, jak ważna jest dla naszych klientów zarówno jakość wypoczynku, jak i najlepsza na rynku cena. Dlatego, oprócz zniżek, jakie oferujemy na co dzień, stawiamy również na promocje z okazji Black Week. W tym roku w naszej specjalnej ofercie znalazło się ponad 120 obiektów w cenach nawet o 79% niższych od standardowych cenników hotelowych. Zainteresowanie akcją – mimo optymistycznych założeń – przeszło nasze oczekiwania. Rezerwacji było o 40% więcej niż w analogicznym okresie w 2022 roku – mówi Agata Szulc, CEO w Travelist.pl.

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More).

Zapoznaj się z informacjami i raportami dla mediów: https://psmm.pl/dla-mediow/

Osoby do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik działu marketingu i PR
PSMM Monitoring & More
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

Katarzyna Pastuszka
Publicon Services Sp. z o.o.
Managing Partner
kom: +48 607 512 254
k.pastuszka@publicon.pl

Informacja prasowa 27.11.2023
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ