Bartłomiej Pawłowski wyprzedził Błaszczykowskiego
Jeszcze niedawno Bartłomiej Pawłowski przyznał w wywiadzie, że chciałby być jak Jakub Błaszczykowski. Okazuje się, że młody piłkarz Malagi szybko prześcignął medialnie swojego idola za sprawą spekulacji transferowych i przejścia do jednego z czołowych klubów Primera Division. O Pawłowskim pojawiło się w lipcu więcej publikacji niż o Błaszczykowskim – wynika z badania „Polska Piłka” prowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Przed nim znalazł się jedynie Robert Lewandowski.
W klasyfikacji medialności polskich piłkarzy występujących w najsilniejszych ligach europejskich Lewandowski w lipcu nie miał sobie równych. Dziennikarze napisali o nim ponad trzysta tekstów w prasie i przeszło pięćset w serwisach internetowych. To wprawdzie niemal trzykrotnie więcej niż na temat Pawłowskiego, jednak i tak ogromną niespodzianką jest fakt, że 21-letni zawodnik uplasował się na drugiej pozycji zestawienia przed takimi gwiazdami jak Błaszczykowski, Piszczek czy Szczęsny.
Wykres 1. Liczba publikacji prasowych i internetowych na temat polskich piłkarzy występujących w pięciu czołowych ligach europejskich
Dobra pozycja Lewandowskiego wynika z trwającego zamieszania wokół transferu Polaka. Serwis transfermarkt.de podał, że wartość zawodnika wzrosła do 39 mln euro, co oznacza, że „Lewy” stał się najdroższym piłkarzem Borussii i jednym z najwyżej wycenianych piłkarzy na świecie. W dodatku Lewandowski znalazł się w dziesiątce nominowanych do tytułu najlepszego piłkarza UEFA w ubiegłym sezonie. Z kolei według dziennikarzy stacji Eurosport jest on dwunastym najlepszym piłkarzem świata.
Dużo publikacji na temat reprezentanta Polski wywołał wywiad, w którym stwierdził, że po raz kolejny zawiódł się na władzach Borussii Dortmund. Przypomnijmy, że najpierw zablokowały one jego transfer do Bayernu Monachium, a następnie zmieniły stanowisko w kwestii znacznej podwyżki kontraktu. Do porozumienia w tej sprawie doszło dopiero w sierpniu. Media szeroko informowały także o sprowadzeniu do Dortmundu Pierre’a-Emericka Aubameyanga, który ma być następcą snajpera znad Wisły.
W klasyfikacji najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy po raz piąty z rzędu triumfowała Legia Warszawa, która w lipcu zdystansowała Lecha Poznań i Śląsk Wrocław. Na temat mistrza Polski w lipcu ukazało się prawie 3 tys. publikacji, o około sto więcej niż dotyczących Lecha. Zdecydowanie mniejszą medialnością cieszył się Śląsk (2,4 tys. publikacji), jednak wynik ten wystarczył na zajęcie miejsca na podium. W pierwszej trójce znalazły się jedynie kluby reprezentujące nasz kraj w europejskich pucharach. Czwarty z reprezentantów – Piast Gliwice, który pożegnał się z rywalizacją już w lipcu, uplasował się dopiero na ósmej pozycji. Ostatnie miejsce zajęło Podbeskidzie Bielsko-Biała.
Wśród zespołów pierwszoligowych – po awansie Cracovii – pozycję lidera uzyskała Arka Gdynia. Za jej plecami znalazł się spadkowicz – GKS Bełchatów oraz Górnik Łęczna. Najmniej pisało się na temat beniaminka – Energetyki ROW Rybnik.
Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@press-service.com.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl
www.social.psmm.pl
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ