Aż poleje się krew…

STRONA GŁÓWNA >> >>

Aż poleje się krew…

Czy o krwiolecznictwie mówi się w Polsce wystarczająco często? Czy obchodzony 14 czerwca Światowy Dzień Krwiodawcy to jedyna okazja, by zwiększać świadomość związaną z potrzebą regularnego oddawania krwi? Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowili sprawdzić popularność tematu zarówno w mediach tradycyjnych, jak i społecznościowych na przestrzeni roku.

Rokrocznie transfuzje oraz produkty krwiopodobne ratują życie milionom ludzi. Niestety, w wielu miejscach, w tym także w Polsce, krwi wciąż brakuje. W ciągu jednego roku w naszym kraju przeprowadza się ok. 1,7 mln transfuzji. To i tak o niemal 30% mniej niż w większości państw Unii Europejskiej, a zapotrzebowanie na krew, wraz z rozwojem medycyny, nieustannie rośnie.

Światowy Dzień Krwiodawcy to idealny pretekst, by podkreślić problem deficytów w bankach krwi. Jednak apelowanie raz do roku nie wystarczy, by obecna sytuacja się zmieniła. O potrzebie regularnego oddawania krwi trzeba mówić na okrągło.

Specjaliści z zespołu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdzili, jak często temat krwiodawstwa i krwiolecznictwa pojawiał się prasie, radio, TV, internecie oraz w social media w przeciągu ostatniego roku.

Analizie poddano materiał pochodzący z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. W okresie od 1 kwietnia 2017 roku do 31 marca 2018 roku we wszystkich badanych mediach, pojawiło się ponad 133 tys. publikacji dotyczących krwiodawstwa, krwiolecznictwa, zbiórek krwi, Światowego Dnia Krwiodawcy oraz Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa – to o ponad 9 tys. mniej niż w ubiegłym roku.

Najczęściej temat podejmowany był w social media – wzmianek związanych z tą tematyką pojawiło się tu ponad 110 tys. Najwięcej na Facebooku (103 600) i Instagramie (3 882). Miejsce drugie zajęły portale internetowe – w ciągu roku pojawiło się tam blisko 19 tys. publikacji nawiązujących do krwiodawstwa, a to aż o 2 tys. więcej niż przed rokiem.

Najgorzej wypadły media tradycyjne – w radio i telewizji ukazało się zaledwie 1 395 wzmianek na badany temat, a w prasie 3 124 publikacji.

Zapotrzebowanie na krew i jej składniki rośnie. Oby rosła też ilość publikacji dotyczących krwiodawstwa – to one mogą wpłynąć na zwiększenie świadomości społecznej i wywołać oczekiwaną reakcję.

 

Pobierz infografikę „Światowy Dzień Krwiodawcy 2018”

Zapoznaj się z pozostałymi raportami dla mediów

 

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom. +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
infografika_krwiodawcy_2018.png
png
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ