Listopad medialnie nadal dla Lecha pomimo braku sukcesów

STRONA GŁÓWNA >> >>

Listopad medialnie nadal dla Lecha pomimo braku sukcesów

Lech Poznań drugi miesiąc z rzędu był najbardziej medialnym klubem piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy. Na listopadowy wynik „Kolejorza” nadal wpłynęła w dużej mierze Liga Europy, w której to – podobnie jak na rodzimych boiskach – Poznaniacy radzili sobie w kratkę – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Wicemistrz Polski listopad rozpoczął od ważnego zwycięstwa ze Standardem Liege w Lidze Europy, które pozwalało realnie myśleć o awansie do dalszej fazy rozgrywek. Niestety porażka z tym samym rywalem pod koniec miesiąca praktycznie zaprzepaściła tę szansę. „Kolejorz” przez cały miesiąc miał problemy z ostatnimi minutami meczu – w tym czasie stracił gole w trzech kolejno rozegranych meczach – wspomnianym z Belgami, ale także w lidze z Legią Warszawa i Rakowem Częstochowa. Łącznie kosztowało go to 3 ligowe punkty i 1 „oczko” w Lidze Europy, nie wspominając o morale kibiców.

Druga Legia Warszawa była zdecydowanie bliżej lidera zestawienia niż w październiku. Kierowany przez Czesława Michniewicza zespół znalazł się sportowo na drugim biegunie w porównaniu do Lecha. W listopadzie wygrał trzy z czterech spotkań i pojawił się w ścisłej czołówce tabeli. Trzecią lokatę dość niespodziewanie zajął Śląsk Wrocław, który wyprzedził dwa krakowskie kluby: Wisłę oraz Cracovię.

Na uwagę zasługuje miejsce w pierwszej dziesiątce Warty Poznań. „Zieloni” dzielnie radzą sobie w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce. W listopadzie wygrali dwa z trzech ligowych i na koniec miesiąca mieli dokładnie tyle samo punktów, co znacznie bardziej renomowany drugi ekstraklasowy klub z Poznania.


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w listopadzie 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

W Fortuna 1. Lidze po raz kolejny nie doszło do zmian w czołówce, do której należą: beniaminek Widzew Łódź, spadkowicze z PKO BP Ekstraklasy – Korona Kielce i Arka Gdynia – a także Radomiak Radom, który w poprzednim sezonie przegrał z Wartą Poznań w barażach o awans do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. W listopadzie dołączyły do nich Resovia i Górnik Łęczna. Najlepsza okazała się kielecka drużyna, która jako jedyna obok Widzewa odnotowała ponad 1000 publikacji. Prowadzony przez Macieja Bartoszka w listopadzie zaliczył komplet czterech ligowych zwycięstw i po słabym początku sezonu znacząco przesunął się w tabeli.


Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w listopadzie 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

Zwycięzcą listopadowego rankingu medialności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, po raz kolejny został Robert Lewandowski. „RL9” w listopadzie strzelił pięć goli w pięciu meczach, ale dodatkowo było o nim głośno w związku z konfliktem prawnym z byłym agentem Cezarym Kucharskim. Na drugim miejscu znalazł się Krzysztof Piątek, który w analizowanym okresie zdobył swoją pierwszą bramkę w obecnym sezonie Bundesligi. Poza tym zaliczył także gola w zwycięskim sparingu kadry z Ukrainą. Kolejne miejsca zajęli reprezentanci Polski związani z klubami Serie A – Piotr Zieliński, Wojciech Szczęsny i Arkadiusz Milik. Na uwagę zasługuje miejsce Mateusza Klicha, który po dobrych występach w Premier League na dobre zadomowił się w czołówce najbardziej medialnych polskich piłkarzy.


Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w listopadzie 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ