Znamy najatrakcyjniejsze zespoły sezonu t-mobile ekstraklasy

STRONA GŁÓWNA >> >>

Znamy najatrakcyjniejsze zespoły sezonu t-mobile ekstraklasy

Najatrakcyjniejsze, czyli te, które przyciągały największe zainteresowanie mediów, a jednocześnie przynosiły najwięcej korzyści inwestującym w nie sponsorom. Pierwsze miejsce zajęła Legia Warszawa, która wyprzedziła Lecha Poznań. W najnowszym raporcie „Polska Piłka” „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował cały sezon 2013/14 pod względem medialnym.

Dominowały drużyny z czołówki tabeli, ale na podium znalazł się też zespół z grupy spadkowej – Śląsk Wrocław. Z kolei na dziewiątej pozycji w rankingu uplasował się Ruch Chorzów, który w tabeli zajął trzecie miejsce i wywalczył sobie prawo reprezentowania Polski w Lidze Europy.


Wykres 1. Liczba publikacji w prasie i internecie na temat klubów T-Mobile Ekstraklasy w podziale na miesiące – sezon 2013/14

Niespodzianek nie brakuje także na dalszych miejscach. Czwartą pozycję zajęła Cracovia, która znalazła się przed Wisłą Kraków. Z kolei „Biała Gwiazda” o włos wyprzedziła Górnika Zabrze.

Z badania wynika, że Legia Warszawa jako jedyna przekroczyła pułap 30 tys. publikacji w prasie i internecie w sezonie. Analiza objęła okres od 1 lipca 2013 do 31 maja 2014. Drugi Lech odnotował o ponad 3 tys. publikacji mniej (27 tys.), ale też tylko dwukrotnie znalazł się przed mistrzem Polski w zestawieniach miesięcznych – w listopadzie i kwietniu. Legia pierwsze miejsce zajmowała ośmiokrotnie. Po razie na czoło wysunęły się Górnik, Lech i Cracovia.

Wysokie miejsce odnotowała także Lechia Gdańsk. Tuż za nią znalazło się Zagłębie. Klub z Lubina okazał się bardziej medialny niż Ruch, Pogoń czy Zawisza, pomimo że w tabeli zajął ostatnią pozycję i pożegnał się z T-Mobile Ekstraklasą.

W samym tylko maju medialność ligi wyraźnie wzrosła – zwłaszcza w województwach kujawsko-pomorskim, łódzkim i małopolskim. Pierwsze miejsce zajęła Legia. Ekwiwalent reklamowy publikacji prasowych oszacowano na 24 mln zł. Warszawianie uplasowali się przed Lechem i Górnikiem Zabrze. W stosunku do poprzedniego miesiąca wszystkie kluby – z wyjątkiem Jagiellonii Białystok – zanotowały ilościowy wzrost publikacji.

Na zapleczu Ekstraklasy nastąpiła zmiana na pozycji lidera. GKS Bełchatów wyprzedził Arkę Gdynia. Trzecie miejsce zajął Górnik Łęczna. Wyróżniającą się liczbę publikacji odnotowała także Wisła Płock.

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. W maju 2014 przeanalizowano 16,4 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 maja 2014 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 730 tys. informacji.
Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ