Zaskakująca roszada. Górnik Zabrze liderem!
Legia Warszawa straciła utrzymywane przez osiem miesięcy prowadzenie w klasyfikacji najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy. Jej miejsce niespodziewanie zajął Górnik Zabrze – wynika z badania „Polska Piłka” przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. „Wojskowi” przesunęli się na pozycję czwartą.
Prócz Górnika, Legię wyprzedziły także Cracovia i Lech Poznań. Na temat lidera zestawienia ukazało się 2,5 tys. publikacji. Druga Cracovia osiągnęła ponad 2,4 tys., a trzeci Lech – niecałe 2,4 tys. materiałów. Legia tym razem uzyskała 2,3 tys. publikacji – w porównaniu do 2,7 tys. w poprzednim zestawieniu. Wyniki medialne osiągnięte przez kluby w listopadzie 2013 dotyczą występowania w prasie i wybranych portalach internetowych.
Wykres 1. Liczba publikacji prasowych i internetowych na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy – listopad 2013
Sukces medialny Górnika Zabrze wynika zarówno z dobrej postawy drużyny w rundzie jesiennej, jak i z październikowej zmiany trenera, której echa wyraźne były jeszcze w listopadzie. Powołanie Adama Nawałki na selekcjonera reprezentacji Polski wygenerowało wiele publikacji, w których wymieniana była nazwa Górnika. Jednak wniosek, że jest to jedyny powód, byłby nieuprawniony. Status jednego z faworytów do mistrzowskiego tytułu, z dużą siłą przyciągał uwagę dziennikarzy i sprawił, że częściej o nim pisali.
W social media w dalszym ciągu palmę pierwszeństwa dzierży Legia i to ze zdecydowaną przewagą nad resztą stawki. W ciągu miesiąca na Facebooku, Twitterze i YouTube pojawiło się 22,2 tys. publicznych postów dotyczących Legii. W tym samym czasie o Lechu było ich niemal o połowę mniej (11,4 tys.), a zaznaczyć należy, że „niebiesko-biali” znaleźli się w tej klasyfikacji na miejscu drugim. Trzecią pozycję zajął – uwaga! – Zawisza Bydgoszcz (10,6 tys.), który wyprzedził Widzew Łódź i Cracovię. Najrzadziej obecne w social media były Pogoń Szczecin i Podbeskidzie Bielsko-Biała. Zabrzanie znaleźli się na ósmym miejscu.
Wykres 2. Liczba publikacji w social media na temat klubów T-Mobile Ekstraklasy w podziale na analizowane portale – listopad 2013
W I lidze w dalszym ciągu prowadzi Arka Gdynia, która w końcówce rundy miała znaczącą przewagę nad drugą Miedzią Legnica i trzecim Dolcanem Ząbki. Warto zwrócić uwagę, że pierwszych pozycji pod względem medialności nie zajmują zespoły grające pierwsze skrzypce w rozgrywkach. Lider tabeli – Górnik Łęczna – znalazł się dopiero na piątej pozycji, natomiast wicelider – GKS Bełchatów – był czwarty.
Wśród polskich piłkarzy grających w czołowych ligach europejskich* najbardziej medialny był Robert Lewandowski. Pisało się o nim w polskich mediach ponad dwukrotnie częściej w porównaniu z drugim Jakubem Błaszczykowskim. Trzecia lokata należy do bramkarza Arsenalu – Wojciecha Szczęsnego.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, wybranych portali internetowych oraz mediów społecznościowych. W listopadzie 2013 przeanalizowano 16,2 tys. publikacji z mediów tradycyjnych oraz 69 tys. postów z social media. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 listopada 2013 – analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę 645 tys. informacji z mediów tradycyjnych.
*Badanie objęło piłkarzy z „wielkiej piątki” lig europejskich – angielskiej, francuskiej, hiszpańskiej, niemieckiej i włoskiej.
Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl
www.social.psmm.pl
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ