Wybory 2014: Medialne szanse prezydentów miast

STRONA GŁÓWNA >> >>

Wybory 2014: Medialne szanse prezydentów miast

III kwartał 2014 r. był ostatnim w analizie na temat prezydentów miast, w którym zbadano obecność medialną włodarzy, wybranych w kampanii samorządowej 2010 roku. W przededniu kolejnych wyborów „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przygotował aktualny ranking ich popularności w mediach.

Gdyby szanse na zwycięstwo w wyborach oceniać na podstawie liczby doniesień medialnych, największe możliwości – z wynikiem 7,3 tys. informacji – miałaby Hanna Gronkiewicz-Waltz. Prezydent Warszawy nie oddała prowadzenia z II kwartału i ponownie zagościła na 1. miejscu podsumowania. Drugi był Rafał Dutkiewicz, który zgromadził 3,9 tys. publikacji, a trzecia Hanna Zdanowska – 3,8 tys. materiałów.

W klasyfikacji prezydentów pod względem ilości publikacji obejmującej okres od 1 stycznia do 30 września na czele zestawienia znalazła się prezydent Warszawy, przed prezydent Łodzi. Podium zamknął prezydent Wrocławia.


Wykres 1. Klasyfikacja prezydentów miast wojewódzkich w mediach

Opis wykresu: Pozycja uzależniona jest od liczby publikacji i emisji medialnych odnotowanych w danym kwartale. Przedstawia bieżące miejsca oraz rezultaty uzyskane w poprzednich analizach.

Średnia: Wartość w punktach uwzględniająca pozycję prezydenta w klasyfikacji. Kolejność w raporcie jest punktowana odpowiednio: od 17 punktów za pozycję pierwszą do 0 punktów za pozycję 18. Im wyższa średnia tym wyższa pozycja
w ogólnym zestawieniu.

 

Jak wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” widoczność samorządowców w mediach rośnie z każdym kolejnym kwartałem. Świadczy o tym regularny wzrost liczby tytułów publikacji prasowych i internetowych, w których wymieniono nazwiska prezydentów. Zwiększyli oni obecność w czołówkach o tysiąc względem II kwartału, a w porównaniu do I – już o ponad 1,4 tys. Od 1 lipca do 30 września wymieniono ich w tytułach blisko 3,2 tys. doniesień. Prawie tysiąc informacji należało do Rafała Dutkiewicza. Wynik dwa razy słabszy odnotowała Hanna Gronkiewicz-Waltz. Trzeci okazał się Ryszard Grobelny.

O wysokiej frekwencji prezydentów w mediach wnioskować można również po wartości ekwiwalentu reklamowego. W analizowanym kwartale jego kwota była wyższa o ok. 25 mln zł niż w II kwartale 2014 roku i o ok. 50 mln zł większa niż w I kwartale 2014. Łącznie AVE publikacji na temat prezydentów wyniosło ponad 165 mln zł.

Poziom dotarcia publikacji na temat prezydent Warszawy wyniósł 7,5 mld, o blisko 1,5 mld więcej niż w II kwartale. Drugi wynik utrzymał Jacek Majchrowski (4,6 mld). 3,8 mld uzyskał prezydent Wrocławia.

W III kwartale 2014 roku analitycy poddali badaniu łącznie blisko 38 tys. publikacji. W poprzednich kwartałach 2014 r. było ich kolejno 28 i 34 tys. Miesiące wakacyjne przyniosły łącznie 60,5 proc. kwartalnego przekazu, najwięcej natomiast należało do września. Tradycyjnie informacje na temat prezydentów miast pojawiały się najczęściej w sieci (70,4 proc.), rzadziej w prasie (15,9 proc.) oraz radiu i telewizji (13,7 proc.).

 

 

Metodologia badania

W badaniu uwzględniono nazwiska prezydentów 18 polskich miast wojewódzkich (po dwa nazwiska w przypadku województw kujawsko-pomorskiego i lubuskiego): Piotr Krzystek – Szczecin, Paweł Adamowicz – Gdańsk, Piotr Grzymowicz – Olsztyn, Tadeusz Truskolaski – Białystok, Hanna Gronkiewicz-Waltz – Warszawa, Rafał Bruski – Bydgoszcz, Michał Zaleski – Toruń, Ryszard Grobelny – Poznań, Tadeusz Jędrzejczak – Gorzów Wlkp., Janusz Kubicki – Zielona Góra, Rafał Dutkiewicz – Wrocław, Ryszard Zembaczyński – Opole, Hanna Zdanowska – Łódź, Krzysztof Żuk – Lublin, Wojciech Lubawski – Kielce, Tadeusz Ferenc – Rzeszów, Jacek Majchrowski – Kraków, Piotr Uszok – Katowice.

Metoda: ilościowa analiza danych

Materiał badawczy: publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz kilkudziesięciu wybranych stacji RTV

Zakres czasowy: III kwartał 2014

Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne

Analizowane słowa kluczowe: ww. nazwiska prezydentów miast wojewódzkich we wszystkich odmianach

 

Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ