Volkswagen, Mercedes-Benz i Ford – najsilniejsze marki samochodowe

STRONA GŁÓWNA >> >>

Volkswagen, Mercedes-Benz i Ford – najsilniejsze marki samochodowe

Motoryzacja po raz kolejny okazała się najbardziej medialną branżą badania Top Marka – wspólnego przedsięwzięcia magazynu „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Marki samochodowe elektryzowały zarówno dziennikarzy, jak i użytkowników social media.

Volkswagen skutecznie przyciągnął uwagę mediów kolejną inwestycją – zakładami pod Wrześnią. Dziennikarze na bieżąco relacjonowali etapy budowy, co znalazło odzwierciedlenie zarówno w liczbie publikacji, jak i ich wydźwięku w okresie lipiec 2014 – czerwiec 2015. Spore zainteresowanie budził również nowy model VW – Passat 8, który zdobył 1. miejsce w konkursie Car of the Year 2015 w Europie. Łącznie marka podsumowała swą obecność w prasie wynikiem aż 16,2 tys. materiałów. Na miejscu 2. uplasował się Mercedes-Benz z liczbą 12,1 tys. informacji. Prasa rozpisywała się głównie o nowych ekskluzywnych modelach tej marki. Nie inaczej było w przypadku zamykającego podium Forda, który zgromadził 11,4 tys. informacji. W Top 5 znalazły się również Fiat i BMW.


Wykres 1. Top 5 marek motoryzacyjnych w prasie

Marki samochodowe pojawiały się w internecie w kontekście nowości produktowych, cyklicznych wydarzeń branżowych, a także zdarzeń drogowych. Biorąc pod uwagę liczbę publikacji, Volkswagen i Mercedes-Benz zachowały czołowe miejsca również w sieci. Na pozycji 3. uplasowało się BMW, które okazało się popularniejsze w tym medium niż Ford i Audi. Jednak to 60,7 tys. publikacji o Mercedesie zaowocowało większą liczbą potencjalnych kontaktów – szacowaną na 63,96 mld – niż 67,5 tys. informacji na temat VW. Marki motoryzacyjne były obecne najczęściej w serwisach ogólnopolskich, głównie specjalistycznych.


Wykres 2. Top 5 marek motoryzacyjnych w internecie

 

Dyskusja o markach samochodowych toczyła się głównie na Facebooku. Użytkownicy serwisów społecznościowych najchętniej wzmiankowali o BMW, które zgromadziło 808,1 tys. informacji. Drugie Audi odnotowało 498,5 tys. wzmianek, pokonując brand Mercedes-Benz liczbą 56,2 tys. wpisów i komentarzy. Zbliżony wynik osiągnęły Honda i Ford – odpowiednio 286,2 tys. i 284,5 tys. publikacji. Wśród autorów wpisów na temat marek samochodowych przeważali mężczyźni – największy ich udział analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zaobserwowali w przypadku informacji nt. BMW – aż 82 proc.


Wykres 3. Top 5 marek motoryzacyjnych w social media

 

Infografika

Więcej na temat wyników badania Top Marka 2015

 

Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom. +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Infografika
jpg
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ