Sztuczna inteligencja królową mediów

STRONA GŁÓWNA >> >>

Sztuczna inteligencja królową mediów

Zgodnie z komunikatem Instytutu Języka Polskiego Uniwersytetu Warszawskiego, Słowem Roku 2023 została „sztuczna inteligencja”. PSMM Monitoring & More sprawdził medialność AI. Jak wynika z raportu  na przestrzeni roku fraza „sztuczna inteligencja” pojawiło się blisko 900 tys. publikacjach.  

W analizowanym okresie (od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku) medialne przekazy dotyczące sztucznej inteligencji pojawiały się zarówno w mediach tradycyjnych (prasa, internet, radio, telewizja), jak i  społecznościowych. Dane zostały zebrane z ponad 1000 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, social mediów oraz 200 stacji radiowych i telewizyjnych.

W mediach tradycyjnych odnotowano aż 514,3 tys. publikacji na temat sztucznej inteligencji. Znaczną część dyskusji generowano w przestrzeni mediów społecznościowych, gdzie użytkownicy zamieścili ponad 348,4 tys. postów i komentarzy. Najbardziej aktywne miejsca w kontekście AI to: serwis X, Facebook, a na trzecim miejscu YouTube. Na portalach informacyjnych pod publikacjami redakcyjnymi zamieszczono niemal 50 tys. komentarzy. Wartość medialna (szacunkowe AVE) przekazu wyniosła 2,8 mld zł.

Najwięcej postów na Facebooku z hasłem roku wygenerowały: CyberDefence24.pl (362), Bitcoin.pl (163), NowyMarketing.pl (137), sprawny.marketing.pl (131). Z kolei największy wskaźnik dotarcia do użytkowników osiągnęły publikacje w serwisie X na profilach: tvn24 (102 449 513), tvp.info (50 366 814), Janusza Piechocińskiego (48 167 923) i Gazety Wyborczej (43 931 992).

 

O AI najczęściej pisano w tytułach takich, jak: „Rzeczpospolita” (1036), „Dziennik Gazeta Prawna” (469), „Puls Biznesu” (464) i „Parkiet” (410). W Internecie hasło „sztuczna inteligencja” pojawiło się przede wszystkim w serwisach ogólnopolskich: samagame.com (2976), i.pl (1838), oen.pl (1816) oraz wnp.pl (1430).

Najczęściej o sztucznej inteligencji można było usłyszeć w stacjach: TOK FM (689), Polskie Radio Program 4 (679), Polskie Radio Program 3 (594), Polskie Radio Program 24 (458). Kanały, które mówiły o niej najczęściej to: Polsat News (437), Biznes24 (420), TVP Info (368), TVN24 (349).

——————————————————-

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More).

Zapoznaj się z informacjami i raportami dla mediów: https://psmm.pl/dla-mediow/

 

Osoby do kontaktu:

Katarzyna Popławska
kierownik działu marketingu i PR
PSMM Monitoring & More
kom. 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

Katarzyna Pastuszka
managing partner
Publicon Services Sp. z o.o.
kom. 607 512 254
k.pastuszka@publicon.pl

 

 

REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ