Sytuacja w regionach stabilna

STRONA GŁÓWNA >> >>

Sytuacja w regionach stabilna

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował medialność miast wojewódzkich w II kwartale 2016 r. Mimo iż liczba publikacji oraz ich zasięg dla poszczególnych stolic regionów były różne, łącznie osiągnęły podobny wynik, jak w poprzednim kwartale i zachowały swoje medialne pozycje.

 

Kwiecień, maj i czerwiec br. przyniosły stolicom województw łącznie blisko 2 mln publikacji. Aż 23 proc. z medialnego tortu zagarnęła Warszawa (462,6 tys.). O połowę mniejszy wynik zanotował Kraków – 11 proc. przekazu (215,6 tys.). Trzecie miejsce zajął Poznań z udziałem na poziomie 10 proc. (197,2 tys.).


Wykres 1. Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 01.04-30.06.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

 

Większość materiałów ukazała się w źródłach regionalnych – 54 proc. wszystkich doniesień na temat stolic regionów. Przewagę w mediach ogólnopolskich uzyskała tylko Warszawa, a procentowo największy udział miały duże ośrodki. Mniejszym miastom znacznie trudniej było przebić się do ogólnokrajowych tytułów prasowych, serwisów internetowych oraz stacji radiowo-telewizyjnych.

Liczba materiałów i ich zasięg znalazły odzwierciedlenie w pozostałych wskaźnikach poddanych analizie przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Publikacje na temat stolicy Polski wygenerowały najwyższe dotarcie, które oscylowało w granicach 283 mld potencjalnych kontaktów odbiorców z tymi informacjami. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy* wyniósł 3,3 mld zł i był wyższy o 0,4 mld niż w I kwartale 2016 r. O 2 mld zł mniej warte były doniesienia na temat Krakowa. Poznań musiałby wydać na promocję w mediach 1 mld zł, Wrocław – 0.9 mld zł, a Gdańsk – 0,8 mld zł.


Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 01.04-30.06.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

 

Pod względem liczby wystąpień w tytułach publikacji prasowych i internetowych Łódź awansowała z miejsca szóstego na pierwsze. O ile w I kwartale nazwa miasta pojawiła się w 504 nagłówkach, to w II kwartale liczba ta uległa podwojeniu i wyniosła 1038 materiałów! Lider poprzedniego zestawienia – Kraków znalazł się dopiero na 3. miejscu, osiągając wynik 831 informacji. Na drugiej pozycji, podobnie jak w ubiegłym kwartale uplasowała się Warszawa z wynikiem 870 wystąpień. W top 5 znalazły się również Poznań (729) i Wrocław (712).

 

Najaktywniejszymi źródłami prasowymi były „Polska – Dziennik Łódzki”, „Express Ilustrowany” i „Gazeta Wyborcza – Łódź”. Z kolei w internecie o Łodzi najczęściej wzmiankowały Łodz.wyborcza.pl, Dzienniklodzki.pl i Kulturadostepna.pl.

 

Jednocześnie stolica łódzkiego 1202 razy wystąpiła na pierwszych stronach gazet, co stanowiło piąty wynik w podsumowaniu, po Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu.


Wykres 3. Liczba publikacji z nazwami miast wojewódzkich w tytule opublikowana w dniach 01.04-30.06.2016 r. (prasa, Internet)

 

* Ekwiwalent reklamowy szacunkowy – to wartość stanowiąca koszt umieszczenia w danym medium reklamy o takiej samej powierzchni jak zmonitorowana informacja

 

Pełny raport „Stolice Regionów”, II kwartał 2016

Raport za I kwartał 2016

 

Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ