Serialowi amanci uwodzą media

STRONA GŁÓWNA >> >>

Serialowi amanci uwodzą media

Na temat dziesięciu najbardziej lubianych i najprzystojniejszych polskich aktorów serialowych 2014, wyłonionych w rankingu portalu Polki.pl, opublikowano w ubiegłym roku łącznie ponad 18 tys. materiałów – wynika z raportu przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Wskaźnik ekwiwalentu reklamowego wyniósł aż 156 mld złotych. Rola amanta w serialu telewizyjnym może stać się trampoliną do dalszej kariery. Kreacja uwodziciela przekłada się na olbrzymią popularność medialną, a rozgłos na propozycje współpracy z markami.

Niekwestionowanym liderem rankingu „Serialowi Amanci” został Paweł Małaszyński, który wcielił się w jedną z kluczowych postaci filmu „Lekarze”. Na jego temat opublikowano aż 3,7 tys. materiałów. W konsekwencji aż co piąta informacja dotyczyła właśnie tego aktora. Drugie miejsce pod względem liczby doniesień medialnych zajął Jakub Wesołowski (grający postać Igora Nowaka w „Na Wspólnej”), którego od prowadzącego dzieliło zaledwie 500 publikacji. Na podium znalazł się także bohater „Ojca Mateusza” i „Na dobre i na złe” – Artur Żmijewski. W 2014 r. na jego temat ukazało się 2,9 tys. materiałów. Pomimo iż aktor zajął dopiero trzecie miejsce, to właśnie on najczęściej pojawiał się na pierwszych stronach magazynów – aż 40 razy! Dla porównania Małaszyński odnotował 35 wzmianek na okładkach, a Wesołowski – 20. Następne miejsca w rankingu zajęli Leszek LichotaMaciej ZakościelnyMarek Bukowski oraz Michał Roznerski. Zestawienie zamykają Andrzej MłynarczykStefan Pawłowski i Lesław Żurek.

 

75 proc. informacji o liderze rankingu pochodzi z internetu, a głównie ze stron Superseriale.se.pl, Film.onet.pl oraz Film.interia.pl. Natomiast w przypadku prasy o Małaszyńskim najczęściej pisały „Echo Dnia – Radom” i „Tele Świat”. Ekwiwalent reklamowy materiałów na jego temat wyniósł 23 mln złotych. Źródła internetowe jeszcze więcej uwagi poświęciły Wesołowskiemu – aż 82 proc. doniesień medialnych. O aktorze najczęściej można było znaleźć informację na stronach Superseriale.se.pl oraz Jastrzabpost.pl. Poza tym sporo wzmianek na jego temat pochodziło z telewizji – głównie z TVN. AVE publikacji o Wesołowskim wyniosło 25 mln złotych. Jednak rekordzistą pod względem wyceny ekwiwalentu reklamowego został Żmijewski – 32 mln złotych.

 

Największa popularność medialna Pawła Małaszyńskiego przypadła na luty i była związana z jego rezygnacją z roli Maksa Kellera w serialu „Lekarze” oraz doniesieniami o współpracy reklamowej z firmą P4 (Play). Z kolei na temat Jakuba Wesołowskiego najwięcej publikacji pojawiło się w grudniu ubiegłego roku ze względu na premierę kalendarza „Dżentelmeni 2015”. Marzec zdecydowanie należał do Artura Żmijewskiego. Dziennikarze rozpisywali się wówczas o premierze filmu ”Karol, który został świętym”.

W grudniu znaczący przyrost materiałów dotyczył także Leszka Lichoty w nawiązaniu do premiery filmu „Wkręceni 2” oraz Macieja Zakościelnego za sprawą informacji o zakończeniu produkcji serialu „Czas Honoru”.

Badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dotyczyło obecności medialnej dziesięciu popularnych polskich aktorów, występujących w serialach telewizyjnych, wybranych na podstawie rankingu portalu Polki.pl. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ