PZU niekwestionowanym zwycięzcą branży ubezpieczeniowej

STRONA GŁÓWNA >> >>

PZU niekwestionowanym zwycięzcą branży ubezpieczeniowej

W IX edycji badania Top Marka, realizowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i miesięcznik „Press”, PZU po raz kolejny nie oddało tytułu wizerunkowego lidera branży ubezpieczeniowej. Marka zdecydowanie wyprzedziła rywali, osiągając ponad dwukrotnie wyższą sumę punktów niż Ergo Hestia i Aviva.

PZU zdominowało kategorię ubezpieczenia, uzyskując przewagę w liczbie i zasięgu publikacji. Na temat brandu w analizowanym okresie (lipiec 2015 – czerwiec 2016) ukazało się w prasie 6,3 tys. materiałów. Kluczowymi tematami poruszanym przez dziennikarzy w kontekście marki były: rezygnacja ze stanowiska prezesa Andrzeja Klesyka, wydanie zgody KNF na przejęcie Alior Banku oraz doniesienia o ewentualnym przejęciu Pekao i Raiffeisen Polbanku.

– PZU tak dobrą pozycję medialną zawdzięcza również sponsoringowi licznych imprez biegowych – tłumaczy Dominik Misztal, analityk mediów „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Sponsoring zdecydował też o czołowej pozycji Ergo Hestii w zestawieniu Top Marka. Brand zajął wysoką, drugą lokatę. Wszystko za sprawą wydarzeń sportowych i koncertów, które były organizowane w Ergo Arenie. O marce pojawiło się najmniej negatywnych materiałów, co potwierdza wysoka liczba punktów za wydźwięk informacji.

Na trzecim miejscu uplasowała się Aviva. Zainteresowanie mediów wzbudziło przejęcie firmy Expander Advisors, bardzo dobre wyniki finansowe oraz nowe elementy oferty np. bezpośrednia likwidacja szkód czy polisy z dodatkami.

W top 5 znalazły się także Allianz i Generali.


Wykres 1. Top 5 marek ubezpieczeniowych w prasie

 

Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowali ekwiwalent reklamowy publikacji. Kwota, jaką PZU musiałby wydać, gdyby materiały w prasie były reklamą, przekroczyła 186 mln złotych. AVE dla Ergo Hestii wyniosło 37,3 mln, a dla Avivy 50,3 mln złotych.

PZU nie oddało pierwszego miejsca również w internecie, gdzie zgromadziło ponad 44 tys. materiałów. Na kolejnych miejscach uplasowały się marki Ergo Hestia oraz Prudential, który zawdzięcza trzecią pozycję bardzo medialnemu programowi edukacji finansowej „Cha-Ching”. O akcji informowały głównie serwisy Naszemiasto.pl, w związku z czym Prudential odnotował najwyższy odsetek doniesień medialnych zamieszczonych na portalach regionalnych.


Wykres 2. Top 5 marek ubezpieczeniowych w internecie

 

Użytkownicy social media najczęściej wymieniali PZU. Na temat marki ukazało się 146,4 tys. wpisów i komentarzy, z czego 80 proc. pochodziło z Facebooka. Drugim najpopularniejszym medium w kontekście ubezpieczyciela był YouTube (11 proc.), a następnie Twitter (6 proc.).

W mediach społecznościowych nie brakowało informacji o Allianz – brand zajął drugie miejsce pod względem liczby wzmianek. Na podium znalazła się także Aviva. Zestawienie top 5 zamknął Link4, plasując się za Ergo Hestią.

IX edycja badania „Top Marka” objęła łącznie blisko 18 mln publikacji, w tym 307 tys. tekstów prasowych, 1,7 mln materiałów internetowych oraz 15,6 mln wpisów i komentarzy z social media. Raport analizował doniesienia medialne, które ukazały się od 1 lipca 2015 roku do 30 czerwca 2016 roku

 

Infografika

 

Więcej na temat wyników badania Top Marka 2016

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Infografika
jpg
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ