Powiew świeżości na medialnych czołówkach
Po dłuższym okresie, gdy na pierwszych stronach najważniejszych polskich dzienników królowali Władimir Putin, Rosja i Ukraina, sytuacja uległa zmianie. W ubiegłym tygodniu najważniejszym tematem był wybór Donalda Tuska na przewodniczącego Rady Europejskiej. Rosja zeszła na dalszy plan, choć nadal utrzymuje się w pierwszej dziesiątce. Nieco mniej publikacji z pierwszych stron traktowało o Putinie – wynika z danych przedstawionych przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Tusk na czołówkach w ciągu siedmiu dni pojawił się 121 razy! Pomimo że nie ma tygodnia, w którym premier nie byłby blisko czołówki zestawienia – to wynik bezprecedensowy. Nazwisko nowego szefa Rady Europejskiej pojawiało się na czołówkach częściej niż NATO i to w tygodniu jednego z najważniejszych szczytów sojuszu. Inne frazy z pierwszej dziesiątki także wskazują na dominację tematu związanego z odświeżaniem składu instytucji europejskich. Wysoko znalazł się wyraz „szef”, „europejskiej”, a także „premier” i „Kopacz”.
To właśnie nazwisko marszałek Sejmu i byłej minister zdrowia pojawiało się zdecydowanie najczęściej w kontekście zastąpienia Donalda Tuska na krajowej scenie politycznej.
Czwartym szczególnie często używanym wyrazem w minionym tygodniu była „Ukraina” (72 wystąpienia), która znalazła się przed Rosją (60). Piąty był „prezydent” – używany często zarówno w kontekście nominacji nowego premiera, jak i sytuacji na wschodzie Ukrainy. Wśród nazwisk za Tuskiem i Kopacz znaleźli się kolejno Putin, Obama, Poroszenko, Komorowski, Bieńkowska, Merkel, Siemoniak i Schetyna.
Oto czołówka klasyfikacji:
- Tusk – 121 wystąpień
- NATO – 101
- Premier – 76
- Ukraina – 72
- Prezydent – 66
- Polska – 66
- Rosja – 60
- Szef – 54
- Europejskiej – 43
- Kopacz – 36
Analiza dotyczy tygodnia od 1 do 7 września 2014.
„Na jedynkach”
To chmura wyrazów najczęściej występujących na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich. Treść chmury odzwierciedla najważniejsze tematy, jakie przetoczyły się przez polskie media w danym tygodniu, a także sposób pisania o nich. Metodologia zakłada pominięcie tak zwanych „common words” – spójników, zaimków i innych słów, które nic nie mówią o tematyce podejmowanej przez media. W chmurze wzięto pod uwagę treści ze wszystkich wydań danego tygodnia z pierwszych stron „Dziennika Gazety Prawnej”, „Faktu”, „Gazety Polskiej Codziennie”, „Gazety Wyborczej”, „Metra”, „Naszego Dziennika”, „Polski the Times”, „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”.
Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
Specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ