Polpharma nie oddała prowadzenia

STRONA GŁÓWNA >> >>

Polpharma nie oddała prowadzenia

Liderem debiutującej w ubiegłorocznym wydaniu raportu „Top Marka” branży farmaceutycznej po raz drugi została Polpharma. W X edycji badania przygotowanego przez magazyn „Press” i agencję informacyjną „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” brand uzyskał najwięcej punktów za liczbę i zasięg publikacji.

 

Na temat Polpharmy ukazało się 2,4 tys. materiałów w prasie. Przewaga w ilości informacji nad zajmującą drugą pozycję marką Polfarmex wyniosła 0,8 tys. Publikacje o wydźwięku pozytywnym stanowiły 7 proc. przekazu. Łączna liczba 115 punktów uzyskanych w rankingu przez brand była trzecią największą sumą w całym badaniu, po Orlenie (130) i PZU (124).

– Wynik ten starogardzki koncern zawdzięcza z jednej strony sponsorowaniu sportu, z drugiej – licznym publikacjom o inwestycjach i działaniach podejmowanych w analizowanym okresie (lipiec 2016 – czerwiec 2017 roku) – komentuje Arkadiusz Lipowicz, analityk mediów „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Trzecią lokatę w zestawieniu zajął Biofarm, który zebrał 0,7 tys. publikacji. W topowej piątce znalazły się także Bayer i GSK.


Wykres 1. Top 5 marek farmaceutycznych w prasie, Top Marka 2017

 

Prasowe informacje na temat Polpharmy miały również największą wartość pieniężną. Ekwiwalent reklamowy wyniósł aż 52 mln złotych – tyle kosztowałoby opublikowanie reklamy o powierzchni równej analizowanym materiałom. Na 2. miejsce pod tym względem wysunął się GSK – 44 mln złotych, a za nim uplasował się Bayer z wynikiem blisko 34 mln złotych.


Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy – top 5 marek farmaceutycznych, Top Marka 2017

 

Kolejność marek farmaceutycznych w internecie była identyczna jak w prasie. Zdecydowanie najczęściej przywoływano Polpharmę. Poświęcono jej 7 tys. materiałów. Drugą najczęściej wymienianą marką w sieci był Polfarmex – 3,6 tys., a trzecią – Biofarm – 2,9 tys. informacji. Zarówno w prasie, jak i w internecie przekaz na temat wymienionych brandów warunkował sponsoring sportu. Miał on widoczny wpływ na częstotliwość (kalendarz rozgrywek) i zasięg publikacji online – głównie serwisy regionalne.


Wykres 3. Top 5 marek farmaceutycznych w Internecie, Top Marka 2017

 

W social media na pierwsze miejsce wysunął się Bayer. Marka zebrała blisko 92 tys. informacji, co było wynikiem ponad siedmiokrotnie większym niż uzyskany przez Polpharmę. Podium zamknęło GSK – lider zestawienia ubiegłorocznego. Swoją aktywność zaznaczyły również Herbapol i Sanofi – brandy, które nie weszły do finałowych piątek ani w prasie, ani w internecie. Jak wykazała analiza materiałów serwisy społecznościowe były znacznie częściej niż prasa i internet miejscem dyskusji dotyczących kontrowersji wokół leków.


Wykres 4. Top 5 marek farmaceutycznych w social media, Top Marka 2017

 

W X edycji raportu „Top Marka” badaniem objęto materiały prasowe i internetowe opublikowane w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku – łącznie 32 mln. Informacje poddane analizie dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 brandów.

 

Więcej na temat wyników badania Top Marka 2017

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i Magazyn Press wyrażają zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełne nazwy firm: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i Miesięcznik Press).

 

Osoba do kontaktu:

Marcin Szczupak
Kierownik Działu Raportów Medialnych
mobile: +48 507 155 999
tel. +48 61 66 26 005 wew. 121
mail szczupak@psmm.pl

 
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Infografika
jpg
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ