O Matko Celebrytko! Klara Lewandowska popularniejsza od mamy

STRONA GŁÓWNA >> >>

O Matko Celebrytko! Klara Lewandowska popularniejsza od mamy

Macierzyństwo gwiazd to dla marek parentingowych prawdziwa żyła złota. Im większe zainteresowanie sławną, świeżo upieczoną mamą, tym bardziej łakomy kąsek stanowi ona dla firm i brandów. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował medialny szum wokół pięciu polskich celebrytek, które urodziły dzieci w 2017 roku.

Czy w oczach współczesnego konsumenta produkt sygnowany twarzą znanej osoby zyskuje na wartości? Odpowiedź na to pytanie wydaje się być prosta, jednak pociąga za sobą kolejne: Jaką twarz wybrać do promocji konkretnego brandu?

Z pomocą przychodzą dane i statystyki. Zespół analityków „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał 5 mln źródeł internetowych, 1100 tytułów prasowych oraz 100 stacji radiowych i TV w kontekście najbardziej popularnych mam show biznesu i ich nowonarodzonych pociech.


Wykres 1. Liczba materiałów na temat analizowanych matek i ich dzieci we wszystkich mediach łącznie (Internet, social media, prasa, radio i TV), w okresie 2 tygodni od dnia porodu.

 

Badanie PSMM wykazało, że tak jak w przypadku zestawienia dotyczącego ciężarnych celebrytek, największym zainteresowaniem mediów spośród wszystkich analizowanych mam cieszyła się Anna Lewandowska.

Publikacji na temat żony najpopularniejszego polskiego piłkarza i ich córeczki Klary ukazało się łącznie we wszystkich mediach aż 19 252. Miejsca na podium pod względem liczby informacji zajęły również Natalia i Laura Kukulskie oraz Małgorzata i Basia Socha. Najmniejsze zainteresowanie w zestawieniu budziła Anna Kerth, znana z serialu „Na Wspólnej”.

 

Najbardziej oczekiwane dziecko social media?

Klara i Anna okazały się też bezkonkurencyjne w zestawieniu social media, bijąc o głowę resztę celebrytek. O Pani Lewandowskiej na samym Facebooku ukazało się 7 197 wzmianek, natomiast o jej córce 7 614. Tym samym Klara Lewandowska, jako jedyne dziecko z zestawienia, zdobyła większą popularność niż jej sławna mama. Obie uzyskały jednak na tyle zbliżony wynik, by móc przypuszczać, że wzmianki o nich mogły się pojawiać w tych samych publikacjach.


Wykres 3. Szacunkowa wartość ekwiwalentu reklamowego ze wszystkich mediów analizowanych dla matek i ich dzieci, w okresie 2 tygodni od dnia porodu.

 

Największy ekwiwalent reklamowy osiągnęły informacje dotyczące porodu Anny Lewandowskiej, były warte aż 13,49 mln zł. Publikacje o narodzinach Klary natomiast osiągnęły AVE na poziomie 10,30 mln zł. Lewandowskie są zdecydowanie ulubienicami polskich portali plotkarskich. Informacje o porodzie Anny i narodzinach Klary pojawiały się najczęściej na party.pl, pomponik.pl, jastrzabpost.pl i kozaczek.pl.

 

Magiczny efekt aureoli

Marka Hug Gallery świetnie wyczuła potencjał promocyjny i wspólnie z Anną Lewandowską stworzyła linię koszul do karmienia, którą młode mamy w całej Polsce mogą kupić za 229 zł.

Marketing i psychologia od dawna idą w parze – spece od reklamy mają mechanizmy wywierania wpływu w małym palcu. A ten, z wykorzystaniem wizerunku znanej osoby, jest jednym z najbardziej efektownych. Zasada celebrity endorsementu jest prosta: odbiorca swoje pozytywne odczucia związane z twarzą marki, czy kampanii przenosi na produkt lub usługę którą promuje sławna postać.

W reklamie, jak w życiu, liczy się pierwsze wrażenie. Efekt aureoli działa w przypadku brandów dokładnie tak, jak w przypadku relacji międzyludzkich. Celebryta w świadomości społecznej często spełnia funkcję eksperta, który jest na bieżąco z trendami i nie rzadko sam je kreuje. Wywołuje emocje, kształtuje opinie. To w nim współczesny konsument lokuje swoje marzenia i aspiracje – chce się z gwiazdą utożsamiać. Co więcej, dobra reklamowane przez gwiazdy są postrzegane jako luksusowe – w końcu daną markę musi byś stać na zatrudnienie znanej osoby.

 

Metodologia badania:

Ilościowa analiza danych.
Analizie poddano imiona* i nazwiska celebrytek i ich dzieci.

*Anna Kerth nie podała do publicznej wiadomości imienia swojego syna.

 

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
kierownik działu marketingu i PR
mobile: +48 697 410 680
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
kpoplawska@psmm.pl
 
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ