Niespodziewane przełamanie. Lech najbardziej medialny w marcu

STRONA GŁÓWNA >> >>

Niespodziewane przełamanie. Lech najbardziej medialny w marcu

W marcu doszło do niespodziewanej zmiany na szczycie najbardziej medialnych klubów piłkarskich w Polsce. Lech Poznań zdetronizował bowiem Legię Warszawa po raz pierwszy od grudnia 2020 roku – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Lech Poznań poprzedni raz był liderem zestawienia, kiedy poza ligowymi meczami rozgrywał także spotkania w Lidze Europy. Teraz sytuacja jest zupełnie inna, a „Kolejorz” został liderem zestawienia nie tylko dzięki występom na boisku. Ogrom publikacji przyniósł transfer Tomasza Kędziory z Dynama Kijów oraz mecze barażowe o awans na mistrzostwa świata. Jespera Karlstroma najpierw niespodziewanie powołano do kadry Szwecji, następnie został jednym z bohaterów meczu z Czechami, po czym popełnił błąd w meczu przeciwko Polsce.

Legia Warszawa co prawda przegrała z Lechem, ale znacząco wyprzedziła pozostałe kluby PKO BP Ekstraklasy. Oba zespoły są bowiem zdecydowanie najpopularniejsze w Polsce w dłuższym okresie, a poza rozgrywkami ligowymi występowały także w Pucharze Polski. Stołeczny klub odnotował w marcu wyjątkowo dobrą passę, wygrywając pięć z sześciu spotkań, a jedno remisując.

Trzecie i czwarte miejsce zajęły popularne – niezależnie od wyników, zespoły Wisły Kraków oraz Śląska Wrocław. Oba kluby walczą w tym sezonie zaledwie o utrzymanie, jednak w rankingu medialności niemal zawsze zajmują miejsca w czołowej piątce.

Tego samego nie można powiedzieć o kolejnych zespołach w rankingu – walczących o mistrzostwo Polski drużynach Rakowa Częstochowa i Pogoni Szczecin. Częstochowianie zazwyczaj znajdują się znacznie niżej w zestawieniu, ale ich wynik w tym miesiącu nakręciły dobre rezultaty sportowe oraz mecz w Pucharze Polski. W przypadku „Portowców” wydarzeniem miesiącu było ogłoszenie Kosty Runjaicia, który po sezonie przestanie trenować piłkarzy ze Szczecina.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w marcu 2022 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

W marcu w Fortuna I Lidze po raz kolejnych równych sobie nie miały drużyny Widzewa Łódź, Korony Kielce i Arki Gdynia. Rywalizacja w mediach toczy się obok tej na zielonej murawie, bowiem wszystkie te kluby liczą się w walce o awans do ekstraklasy. W analizowanym miesiącu najsłabiej pod tym względem wypadli łodzianie, którzy w trzech meczach zdobyli zaledwie cztery punkty.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w marcu 2022 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

Wśród polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig tradycyjnie już równych sobie nie miał Robert Lewandowski. „RL9” w marcu strzelił aż sześć goli w czterech meczach Bayernu Monachium, ale na liczbę publikacji znaczący wpływ miały występy w reprezentacji i awans na mundial w Katarze. Na drugim miejscu znalazł się Arkadiusz Milik, który po zdobyciu kolejnych ligowych bramek dla Olympique Marsylia doznał urazu mięśnia i nie zagrał w żadnym z meczów reprezentacji. Na kolejnych miesiącach znalazła się plejada piłkarzy z włoskiej Serie A – Krzysztof Piątek, Piotr Zieliński oraz Wojciech Szczęsny. Pierwszą szóstkę uzupełnił Matty Cash, który w marcu poza świetnymi występami w reprezentacji dał się poznać jako niezwykle sympatyczny człowiek.

 

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w marcu 2022 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

 

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Pełne dane raportu „Piłka w grze” są dostępne na zamówienie: https://psmm.pl/kontakt/

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z informacjami i raportami dla mediów: https://psmm.pl/dla-mediow/

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik działu marketingu i PR
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

Informacja prasowa_12.04.2022
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ