Mistrzostwo i ogromne zainteresowanie mediów Lechem. Zalewski tuż za Lewandowskim
Najbardziej medialnym polskim klubem piłkarskim w maju 2022 r. był mistrz Polski, Lech Poznań. „Kolejorz” zdecydowanie zdystansował rywali w tym zestawieniu. Ciekawa sytuacja miała miejsce wśród polskich piłkarzy z pięciu najsilniejszych lig, gdzie za plecami Roberta Lewandowskiego niespodziewanie znalazł się Nicola Zalewski – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
W maju Lech Poznań był zdecydowanie najbardziej widocznym w mediach klubem piłkarskim w Polsce. Poznaniacy co prawda najpierw przegrali z Rakowem Częstochowa finał Pucharu Polski, ale następnie odebrali temu samemu zespołowi prowadzenie w ligowej tabeli i ostatecznie zdobyli mistrzostwo Polski. Oba te zdarzenia wygenerowały mnóstwo pobocznych tematów, takich jak zamieszanie z kibicami pod stadionem w trakcie finału krajowego pucharu czy świętowanie mistrzostwa.
Na drugim miejscu znalazła się Legia Warszawa, która choć sportowo zaliczyła fatalny sezon, medialnie nadal jest najlepszym klubem w Polsce patrząc na okres całego sezonu. Trzecie i czwarte miejsce zajęły odpowiednio Śląsk Wrocław i Wisła Kraków, które do ostatnich kolejek walczyły o utrzymanie w PKO BP Ekstraklasie, czym wzbudzały ogromne zainteresowanie mediów. Tym pierwszym się to udało, a drugim nie.
Pierwszą piątkę uzupełnił Raków Częstochowa, który zanotował kolejny świetny sezon. Wicemistrzostwo Polski i zdobycie Pucharu Polski z pewnością można uznać za ogromne sukcesy, które wywindowały Częstochowian w maju do TOP 5. W całym sezonie Raków zajął siódme miejsce w zestawieniu medialności, w dodatku właśnie w maju wyprzedzając dwa kluby – Górnika Zabrze i Lechię Gdańsk.
Co ciekawe, tabela medialności zupełnie nie pokrywa się z rozgrywkami sportowymi. Zajmujące w niej cztery ostatnie miejsca zespoły – Stal Mielec, Piast Gliwice, Warta Poznań i Wisła Płock – utrzymały się bowiem w najwyższej klasie rozgrywkowej. Poza wspomnianą wyżej krakowską Wisłą spadły z niej Górnik Łęczna (14. miejsce pod względem obecności w mediach) i Bruk-Bet Termalica Nieciecza (13.).
Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w maju 2022 r. (prasa i wybrane strony internetowe)
W maju czołówka rankingu medialności klubów Fortuna I ligi nie uległa większym zmianom, a wszystkie kluby ze ścisłej czołówki walczyły o awans do PKO BP Ekstraklasy. Ostatecznie – pod względem medialnym – gra w barażach opłaciła się Koronie Kielce, która była najlepsza w majowym zestawieniu. Biorąc pod uwagę cały sezon najlepszy okazał się Widzew Łódź przed Koroną i Arką Gdynia. Miedź Legnica, która także awansowała do wyższej klasy rozgrywkowej, zajęła piąte miejsce.
Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna 1. ligi w maju 2022 (prasa i wybrane strony internetowe)
Jeśli chodzi o polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, maj upłynął oczywiście pod znakiem Roberta Lewandowskiego. „Lewy” zdobył kolejne mistrzostwo Niemiec, ale media rozgrzewało co innego – jego potencjalny transfer do FC Barcelona. Co ciekawe, na drugim miejscu niespodziewanie znalazł się Nicola Zalewski. Piłkarz AS Roma zaczął dostawać coraz więcej szans od Jose Mourinho i odpłacił mu się znakomitą grą z dwoma asystami w Lidze Konferencji Europy, którą wygrał właśnie zespół z „wiecznego miasta”. W czołówce tradycyjnie znaleźli się także Arkadiusz Milik, Piotr Zieliński i Krzysztof Piątek.
Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w maju 2022 r. (prasa i wybrane strony internetowe)
„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
Zapoznaj się z informacjami i raportami dla mediów: https://psmm.pl/dla-mediow/
Osoba do kontaktu:
Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Marketingu i PR
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ