Miasta gwiazdorzą w serialach TV?

STRONA GŁÓWNA >> >>

Miasta gwiazdorzą w serialach TV?

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował medialność miast w serialach TV. Warszawa okazała się bezkonkurencyjna i zajęła trzy pierwsze miejsca, Sandomierz z trzeciego spadł na miejsce dziesiąte. Silną pozycję Warszawy w Top 5 przełamał Wrocław.

Raport „Miasta w serialach” obejmuje informacje, które ukazały się w Internecie, prasie, radiu i telewizji w okresie od 1 lipca do 31 grudnia 2016. Firma „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” poddała analizie 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i TV.

Stolica na pudle!

Warszawa zajęła wszystkie miejsca na podium, zrzucając z niego Sandomierz. Najlepszy zwrot medialny stolica uzyskała dzięki wystąpieniom w serialu „M jak Miłość” z łączną liczbą publikacji 1213. Miejsce drugie zapewnił jej „Klan” z sumą informacji 926, a trzecie serial „Na Wspólnej” – 860 informacji. W porównaniu do zestawienia z pierwszego półrocza 2016 liczba wzmianek o Warszawie w odniesieniu do „M jak miłość” wzrosła o 253 informacje. W kontekście serialu „Na Wspólnej” o mieście stołecznym mówiło się 445 razy mniej.

Upadek Sandomierza. „Klan” przeskoczył „Ojca Mateusza”

Miasto, które stało się tłem „Ojca Mateusza” i w trzech poprzednich podsumowaniach konsekwentnie pięło się w górę – w poprzednim zestawieniu Sandomierz wykazał wzrost publikacji o 108 proc. – w tym podsumowaniu pikuje w dół. Liczba wzmianek o mieście w kontekście serialu zmniejszyła się o 659 publikacji, spychając Sandomierz na sam skraj Top 10. Co ciekawe świętokrzyskie miasto zamieniło się pozycją z Warszawą, o której informacje w odniesieniu do „Klanu” znacząco wzrosły i uplasowały ją tym samym na drugim miejscu w raporcie.

 
AVE Warszawa!

Najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji przypadł Warszawie w odniesieniu do serialu „M jak miłość” (ponad 25 mln zł), jest on jednak mniejszy niż w poprzednim półroczu. Wtedy w kontekście tej telenoweli wyniósł ponad 35 mln zł. Drugą pozycję w zestawieniu zajęła także stolica w odniesieniu do „Barw Szczęścia”. Tu wartość AVE to prawie 20 mln zł. Natomiast wystąpienie miasta w „Na wspólnej” przyniosło Warszawie promocję wartą ponad 17 mln – to o około 3 miliony mniej niż w poprzednim półroczu. W analizowanym okresie cityplacement w produkcjach telewizyjnych dostarczył Warszawie łącznie ok 123 mln zł ekwiwalentu reklamowego.

Największe dotarcie wygenerowały publikacje dotyczące Warszawy w serialu „M jak Miłość”. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wycenili je na ponad 800 mln potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami. W porównaniu z poprzednim półroczem Warszawa wypada słabiej kontekście serialu „Na Wspólnej”. We wcześniejszym zestawieniu produkcja ta plasowała ją na pierwszym miejscu z wartością ok. 1 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcami.
Na drugim miejscu jest Leśna Góra w serialu „ Na dobre i na złe” – ponad 600 mln potencjalnych kontaktów. Trzecie miejsce zajęła Grabina w odniesieniu do „M jak Miłość” ze wskaźnikiem dotarcia o wartości ok. 300 mln. kontaktów.

 

Pełna wersja raportu „Miasta w serialach”
 

Metodologia badania

W badaniu uwzględniono wybrane polskie seriale emitowane przez Polsat, TVN, TVP1 i TVP2 w okresie od lipca do grudnia 2016 roku, których akcja dzieje się współcześnie: Artyści, Barwy Szczęścia, Druga Szansa, Klan, M jak Miłość, Na dobre i na złe, Na noże, Na sygnale, Na Wspólnej, Ojciec Mateusz, O mnie się nie martw, Pierwsza Miłość, Przyjaciółki, Rodzinka.pl, Singielka.

Metoda: ilościowa analiza danych

Materiał badawczy: publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 mln serwisów i portali internetowych, w tym najpopularniejsze serwisy społecznościowe oraz około 100 stacji RTV z wyłączeniem ramówek programów RTV

Zakres czasowy: lipiec – grudzień 2016 rok

Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne

Analizowane słowa kluczowe: nazwy miejscowości we wszystkich odmianach

 

Osoba do kontaktu:
Katarzyna Popławska
kierownik działu marketingu i PR
mobile: +48 697 410 680
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
kpoplawska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
Miasta w serialach_II_ półrocze 2016
pdf
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ