Medialne starcie lekkoatletycznych gigantów

STRONA GŁÓWNA >> >>

Medialne starcie lekkoatletycznych gigantów

Anita Włodarczyk i Paweł Fajdek to dwie najjaśniej świecące w ostatnich latach gwiazdy polskiej lekkoatletyki, w dodatku uprawiające tę samą dyscyplinę – rzut młotem. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, jak w minionych dwunastu miesiącach sprawowali się jedyni złoci polscy medaliści z zeszłorocznych mistrzostw świata w Londynie.

Od 1. marca 2017 do 28. lutego 2018 roku medialny pojedynek Anity Włodarczyk z Pawłem Fajdkiem wygrała młociarka, która w tym okresie odnotowała 12 445 publikacji w prasie, Internecie, radiu i TV, podczas gdy młociarz 8 939. W przypadku obydwu sportowców najwięcej materiałów ukazało się w Internecie (7 957 – Włodarczyk, 5 817 – Fajdek), a najmniej w TV (976 do 544).


Wykres 1. Liczba publikacji na temat Anity Włodarczyk i Pawła Fajdka od 1. marca 2017 do 28. lutego 2018

 

W analizowanym okresie publikacje z wzmiankami na temat Włodarczyk mogły wygenerować ponad 5,4 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcami, podczas gdy te z doniesieniami na temat Fajdka – blisko 4,3 mld. W obu przypadkach szeroki odbiór informacji gwarantowały główne internetowe serwisy ogólnoinformacyjne i sportowe, wśród których w analizowanym okresie prym wiodły Sportowefakty.wp.pl oraz Przegladsportowy.pl.

Włodarczyk zdystansowała Fajdka także jeśli chodzi o ekwiwalent reklamowy publikacji, w których wzmiankowano o sportowcach. Wartość materiałów z doniesieniami o młociarce z Rawicza wyniosła ponad 96,7 mln zł, podczas gdy o pochodzącym ze Świebodzic 28-latku nieco ponad 60,2 mln zł.


Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Anity Włodarczyk i Pawła Fajdka od 1. marca 2017 do 28. lutego 2018

 

Losy sportowców splatały się ze sobą wielokrotnie podczas analizowanego okresu, jednak najmocniej podczas MŚ w Londynie, gdzie oboje byli faworytami do zdobycia złotych medali i tego czynu dokonali. W okresie od 4. do 14. sierpnia (mistrzostwa zakończyły się 13.08, jednak wiele podsumowań ukazało się właśnie dzień później) Włodarczyk odnotowała 4 120 publikacji, a Fajdek 2 471. Drugim najważniejszym medialnie wydarzeniem dla tej dwójki był rozegrany zaledwie kilka dni po zakończeniu MŚ Memoriał Kamili Skolimowskiej, w dniu którego oboje odnotowali po kilkaset materiałów.

W mediach społecznościowych Anita Włodarczyk zdobyła jeszcze większą przewagę niż w prasie, Internecie, radiu i telewizji. O młociarce ukazało się aż 13 859 wpisów i komentarzy, podczas gdy o młociarzu 6 075. Głównym kanałem komunikacji był Facebook (11 926 wpisów na temat Włodarczyk, 4 269 o Fajdku), a jedynym medium, w którym Fajdek wyszedł zwycięsko z tej sportowej wojny płci był Twitter (1 637 Fajdek, 1 469 Włodarczyk).

 

Pobierz infografikę „Sportowa wojna płci”

 

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
infografika.png
png
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ