Medialna kariera „Korony królów” – nieważne jak, byle mówili

STRONA GŁÓWNA >> >>

Medialna kariera „Korony królów” – nieważne jak, byle mówili

W Nowy Rok rozpoczęto emisję pierwszego historycznego serialu Telewizji Polskiej „Korona królów”. Produkcja bije rekordy oglądalności. Jednocześnie trwa burzliwa dyskusja wokół telenoweli, a wiele osób otwarcie ją wyśmiewa. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, jakie nasilenie ma to zjawisko w mediach.

 

Po emisji pierwszych odcinków serialu w sieci pojawiły się liczne negatywne opinie. Internauci mnożyli przeróbki scen i memy. Fala krytyki zalała internet. Narzekano na jakość produkcji – przede wszystkim niedopracowane kostiumy i scenografię, kiepskie aktorstwo, jałowe dialogi oraz nieścisłości historyczne. Na Facebooku powstało wydarzenie – „Cała Polska zbiera firanki i koce na kostiumy dla „Korony królów”.

Komentarze pojawiały się także pod każdym postem na fanpage’u „Korony królów”. Już 2 stycznia opublikowano wpis, w którym informowano o terminach powtórek odcinków, a administrator poprosił o jego niekomentowanie. Osiągnięty skutek był oczywiście odwrotny do zamierzonego, a wpis ostatecznie usunięto ze strony. Trzy dni później na tym samym profilu opublikowano oświadczenie, z którego wynikało, że strona padła ofiarą złośliwego bota wstawiającego wiele razy ten sam komentarz. TVP broniła swej produkcji wszystkimi dostępnymi sposobami. W „Wiadomościach” pojawił się materiał, w którym informowano, że serial krytykują anonimowi hejterzy. Autor materiału przekonywał, że za czasów poprzednich władz TVP na antenie gloryfikowano rosyjską armię. Były prezes TVP Juliusz Braun złożył skargę na serwis.

Jak poinformował portal Wirtualnemedia.pl, w pierwszym tygodniu każdy odcinek serialu oglądało średnio ponad 3 mln widzów (dane Nielsen Audience Measurement). Oglądalność telenoweli stała się samonapędzającą się machiną. Po tym, jak internauci zaczęli krytykować serial, wielu chciało obejrzeć choć jeden odcinek, aby przekonać się, czy ta opinia jest uzasadniona. Prezes TVP, Jacek Kurski chwalił się codziennie wynikami oglądalności na Twitterze, twierdząc, że jest bardzo zadowolony z produkcji i nie wyklucza dystrybucji serialu zagranicą.


Źródło: https://twitter.com/Jaroslaw_Popek/status/947895896284581888


Źródło: https://twitter.com/MSmolanska/status/948478306478903296


Źródło: https://twitter.com/jasisz1/status/947884719223558146


Źródło: https://www.facebook.com/koronakrolowmemy/photos/a.936046979895222.1073741829.935991099900810/936452823187971/?type=3&theater


Źródło: https://twitter.com/MPiotrowski85/status/948103388629217280

 

Do dyskusji włączyli się także politycy. Serial stał się elementem rozgrywek międzypartyjnych, co dodatkowo podbiło jego popularność. W obronie produkcji stanęła m.in. Krystyna Pawłowicz:


Źródło: https://www.facebook.com/KrystynaPawlowicz/posts/1795116783894035

 

Przez tydzień od momentu emisji pierwszego odcinka (1-7 stycznia 2018 r.) na temat „Korony królów” opublikowano w mediach 8,1 tys. informacji. Ponad 80 proc. stanowiły wpisy i komentarze w serwisach społecznościowych, a 17 proc. materiały z portali internetowych.


Temat był najpopularniejszy na Facebooku, gdzie odnotowano 4,6 tys. materiałów i Twitterze – 1,5 tys. wpisów. Najwięcej wzmianek pojawiło się na facebookowym profilu Onet Film. W tym kanale serial często komentowały także Se.pl, Natemat.pl, Kaczystan i Telewizja online. Wśród portali internetowych prym wiodły Teleshow.wp.pl, Polskatimes.pl, Film.onet.pl, Wpolityce.pl, Natemat.pl. W mediach tradycyjnych „Koronę królów” najczęściej wspominano na antenie TVP Info.

 

Publikacje na temat serialu wygenerowały ekwiwalent reklamowy szacunkowy na poziomie 13,5 mln zł.

 

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska

Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR

kom: +48 697 410 980

tel. +48 61 66 26 005 wew. 128

msosnowska@psmm.pl

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14

www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

www.youtube.com/PSMMonitoring

Informacja prasowa
doc
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ